Hannes Alvesson wrote:Jag ville ju inte ha, är ju ett smärre H-vete att montera på ma upptäckte jag
Editerade förra inlägget
Morbidio wrote:Sundin wrote:Jag är bara intresserad av Quaife.
Får hålla med Sundin igen. Man vet vad man får.

Team_Hink_Racing wrote:Varför vill ni bara ha Quaife? Quaife har inte livstidsgaranti, det kan jag nästan sätta en peng på, däremot kanske ni tänker på att den modellen (torsen) är väldig underhållsfri absolut.
En annan fördel med en torsen är att vid o-belastning tex fickparkering är den helt öppen alltså som vilken vanlig (O)diffad diff som helst.
Det dåliga med Quaife är att vi 2hjuls körning så släpper innerhjulet och börja spinna. Dock har jag aldrig testat men det finns diskutioner om detta på rejsa och en språkare där är bla Sliced.
Då kan man fråga sig:
kommer jag köra på 2 hjul?
behöver jag en underhållsfri diff?
fickparkerar jag med min bil eller åker jag bana?
kommer jag kanske köra på en bana i regn som jag kör mycket på kurbs och evt då få sämre diffverkan för att den släpper?
behöver jag verkligen diff?
Eller så kan man fråga sig det här: (här är jag)
Vill jag ha tex en rampdiff. Förspänning på ett visst nm tex 40nm så man kan fickparkera?
behöver jag olika ramper för att justera upplåsning vid acc och motorbroms?
varför köpa nått som inte har alla förutsättningar?
vad är skilnaden i pris?
vad är det för sort Goopin erbjuder?
Det ni ska veta är att det kan behövas berarbetning i diffhus nästan oavsett vilken diffbroms ni köper, ibland kan man behöva svetsa om lite i huset, har ni tillgång till TIG svets
Nu var jag inte bara negativ men försöker få er att se saker på annolunda insatsvinkel
datapata wrote:skiten ska hålla för lite stryk helt enkelt bara, samt ändå kunna fickparkeras på ica.

Rx37 wrote:datapata wrote:skiten ska hålla för lite stryk helt enkelt bara, samt ändå kunna fickparkeras på ica.
http://www.youtube.com/watch?v=h8-32rE0 ... re=related
Hannes Alvesson wrote:Rx37 wrote:datapata wrote:skiten ska hålla för lite stryk helt enkelt bara, samt ändå kunna fickparkeras på ica.
http://www.youtube.com/watch?v=h8-32rE0 ... re=related
Det där var väl inte skillat alls, kolla hur p-rutorna ser ut!
Dom parkerar ju fel hela bunten

HellMek wrote: Vad skulle du rekommendera om man vill ha en diff som kan låsa 100% vid behov? (Ej svetsdiff!)
datapata wrote:visst behöver de passas in, men inte svetsas nåt i en BE3 iaf
Team_Hink_Racing wrote:HellMek wrote: Vad skulle du rekommendera om man vill ha en diff som kan låsa 100% vid behov? (Ej svetsdiff!)
Rampdiff, förinställd på ett visst nm i lamell och sedan funkar den att den låser destomer den spinner då hela lamellpaketet ligger med axlarna i en ramp.

HellMek wrote:Team_Hink_Racing wrote:HellMek wrote: Vad skulle du rekommendera om man vill ha en diff som kan låsa 100% vid behov? (Ej svetsdiff!)
Rampdiff, förinställd på ett visst nm i lamell och sedan funkar den att den låser destomer den spinner då hela lamellpaketet ligger med axlarna i en ramp.
Länkar/priser?

goopin wrote:PAM sport (FR) certifierade av Peugeot-sport.
styckespris här också, här krävs ett speciellt kronhjul och pingongdrev.
MA:
1150 euro för diffen
780 euro för kronhjul och pingongdrev. (utvxl. 13x64, 13x59, 16x63).
Ser ut såhär: (OBS! är drevsatser med på bilden som inte ingår i ovanstående priser).

Jaaacob wrote::notworthy:
Du är grym goopin!
Detta tordes att suga på, intresserad är man ju.