Tidig info: Superstage-attack planeras.
- Eric Josefsson
Anonymous wrote:va säger försäkringsbolagen om det?
Om superstage tror jag inte några försäkringar gäller då det är tidtagning=tävling.
Men det är inte så stora risker att köra superstage lite fläckar av gummistolparna om man kör tight. Ev. något dimljus om man "vill" det.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
-
Pelle206
Givetvis är jag medlem, bättre sent än aldrig. Medlemmsnr:857 tror jag, Körde första gången med Peugeotklubben på Emmaboda. Då jag var ca 5sek snabbare än 2:an....Pär wrote:Det står tidigare i denna giga-tråd, men styrelsen utser deltagarna. Tyvärr är antalet platser begränsat och alternativet till denna ngt odemokratiska process skulle vara att inte delta alls.Pelle206 wrote:Hur kommer dom som ska få köra på SS tilldelas sina platser?
Vilka ska representera respektive modell o hur kommer det gå till?
Nyfiken på ett svar eftersom jag skulle gärna vilja representera Modell 206Gti.
Mvh Pelle
Men alla är ju välkomna dit för att titta förstås.
Sen är det en förutsättning att vara betalande medlem.
Efter en rejäl uppdatering av bilen då enligt mig kommer vara i Hondaklubbens bästa tider o snusa vid, tycker jag att jag nog någonstans kanske har en plats i gänget för att köra. Eller vad tycker ni?
Vill ni ha en spec på bilen får ni gärna det...
Ha det gott Mvh Pelle
Pelle206 wrote:Givetvis är jag medlem, bättre sent än aldrig. Medlemmsnr:857 tror jag, Körde första gången med Peugeotklubben på Emmaboda. Då jag var ca 5sek snabbare än 2:an....Pär wrote:Det står tidigare i denna giga-tråd, men styrelsen utser deltagarna. Tyvärr är antalet platser begränsat och alternativet till denna ngt odemokratiska process skulle vara att inte delta alls.Pelle206 wrote:Hur kommer dom som ska få köra på SS tilldelas sina platser?
Vilka ska representera respektive modell o hur kommer det gå till?
Nyfiken på ett svar eftersom jag skulle gärna vilja representera Modell 206Gti.
Mvh Pelle
Men alla är ju välkomna dit för att titta förstås.
Sen är det en förutsättning att vara betalande medlem.
Efter en rejäl uppdatering av bilen då enligt mig kommer vara i Hondaklubbens bästa tider o snusa vid, tycker jag att jag nog någonstans kanske har en plats i gänget för att köra. Eller vad tycker ni?
Vill ni ha en spec på bilen får ni gärna det...
Ha det gott Mvh Pelle
Give it!
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
-
Pelle206
Följande har gjorts på min bil för att bli lite snabbare på bana....
Gula ställbara Koni runt om med H&R 50mm sänkning/Bak 45mm
Slitsade skivor fram
Stålomspunna slangar runt om
300 graders bromsvätska AP-Racing
Hårdare belägg fram från Peugeot Sport ska klara 800 grader
Agips värsting olja 10-50w
Redline MTL till växellådan
Shiftlight a la DTM (8 dioder)
Sparco Corsa stol
4-Punkts bälte(sparco)
Oljetrycksmätare VDO
Yokohama A048R till bana o superstage
Green cotton filter i boxen
NGK Racestift
Sparco Fjäderbensstag
Supersprint ljuddämpare fullflödes
Ev:Reanult Laguna frontläpp
Så då tror jag att jag fått med allt...
Mvh Pelle
Gula ställbara Koni runt om med H&R 50mm sänkning/Bak 45mm
Slitsade skivor fram
Stålomspunna slangar runt om
300 graders bromsvätska AP-Racing
Hårdare belägg fram från Peugeot Sport ska klara 800 grader
Agips värsting olja 10-50w
Redline MTL till växellådan
Shiftlight a la DTM (8 dioder)
Sparco Corsa stol
4-Punkts bälte(sparco)
Oljetrycksmätare VDO
Yokohama A048R till bana o superstage
Green cotton filter i boxen
NGK Racestift
Sparco Fjäderbensstag
Supersprint ljuddämpare fullflödes
Ev:Reanult Laguna frontläpp
Så då tror jag att jag fått med allt...
Mvh Pelle
-
Pelle206
- Stefan Eriksson
-
Pelle206
Det är ju en stund kvar innan det är dags. Jag har uttryckt ett önskemål om 21 alt 22 augusti, men det kan bli ett helt annat datum också om vi har otur. Någon gång i mars kan vi ev. ha ett spikat datum.
Hursomhelst tvivlar jag på att vi drar igång uttagning innan juni. Tror det är lämpligt att börja fundera på det efter Gelleråsen. Riktigt i detalj hur uttagningen ska gå till har vi inte funderat ut än.
Så ha tålamod med oss!
Glöm heller inte att det händer lite annat kul under säsongen. Det som är klart och har med bankörning att göra är:
-Lunda 15/5, troligen konbana mm. Ankan arrar. Kombinera gärna med Lazzat RS challenge ( http://www.lazzat.se/frm_evenemang.htm ) dagen efter på samma ställe. Jag själv tänker nog campa och köra RS.
-Gelleråsen 13/6. Bankörning.
-Kinnekulle 5/9. Bankörning. Ytterligare ett tillfälle till kombinationshelg eftersom "En dag på racerbanan" går dagen före.
Hursomhelst tvivlar jag på att vi drar igång uttagning innan juni. Tror det är lämpligt att börja fundera på det efter Gelleråsen. Riktigt i detalj hur uttagningen ska gå till har vi inte funderat ut än.
Så ha tålamod med oss!
Glöm heller inte att det händer lite annat kul under säsongen. Det som är klart och har med bankörning att göra är:
-Lunda 15/5, troligen konbana mm. Ankan arrar. Kombinera gärna med Lazzat RS challenge ( http://www.lazzat.se/frm_evenemang.htm ) dagen efter på samma ställe. Jag själv tänker nog campa och köra RS.
-Gelleråsen 13/6. Bankörning.
-Kinnekulle 5/9. Bankörning. Ytterligare ett tillfälle till kombinationshelg eftersom "En dag på racerbanan" går dagen före.
EN 14497
-
Pelle206
- Stefan Eriksson
- Fredrik Sjöberg
Även om detta inte är en tävling, så vore det väl trevligt att visa upp de minus 1:35-ekipage som faktiskt finns i klubben? Spridning i modellvarianter prioriteras, men sen måste vi väl göra ett hyfsat intryck också?
Jag anser mig förhandskvalificerad eftersom jag tagit initiativet till körningen och att jag dessutom inte lyckades bli frånkörd av något pegga-ekipage förra året.
Antar att jag kanske kommer att slugga omkring runt 1:40, men jag hoppas verkligen att jag blir medelmåtta på den tiden! Lyckligast skulle jag bli om jag blev allra sämst!
15 bilar får plats i artikeln och jag hoppas att vi i styrelsen ska kunna sortera ut lite "verkstad" från en hel del "snack"
Jag anser mig förhandskvalificerad eftersom jag tagit initiativet till körningen och att jag dessutom inte lyckades bli frånkörd av något pegga-ekipage förra året.
Antar att jag kanske kommer att slugga omkring runt 1:40, men jag hoppas verkligen att jag blir medelmåtta på den tiden! Lyckligast skulle jag bli om jag blev allra sämst!
15 bilar får plats i artikeln och jag hoppas att vi i styrelsen ska kunna sortera ut lite "verkstad" från en hel del "snack"
EN 14497