Svajig tomgång (205:a)

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Guest

Post by Guest »

Tack för alla tips! Jag återkommer med mina resultat senare
Guest

Post by Guest »

Jag återupplivar den här tråden igen. har nu bytt spjällägeskontakt, luftmassemätare och lambdasond. (Lånade grejer) men ingen ändring. Nästa steg blir soppapumpen kanske. Tar gärna emot fler förslag då läget börjar bli mer o mer desperat
Guest

Post by Guest »

Tacksam för fler tips. Har nu bytt och kollat det mesta men inget resultat. Vad kan det vara? Kall går den bra men efter ett par minuter så är det som styrenheten får fel info och kör på kalläge igen. Så pågår det hela tiden. Fram och tillbaka. Verkar också som motorn får för mager blandning då allt är vitt i avgassystemet. Ingen som har haft liknande problem? Jag ger snart upp och skrotar bilen
Guest

Post by Guest »

Ingen som har haft samma problem? Snart en mindre Peugeot i vagnparken...
Guest

Post by Guest »

Jag tjatar vidare. Ingen som har något förslag på vad felet är. Jag har ju testat allt men bilen är för fin för att skrotas tycker jag
Freddan

Post by Freddan »

Har du bytt tilluftslid(aka tomgångsventil) och motortempgivare?
/Fredrik Fröberg
Numera Peugeot-lös... :cry:
Guest

Post by Guest »

jag har bytt alla tempgivare (3st) och jag har haft bort tilluftsliden och kontrollerat den. Bara ödp:n kvar att byta nu. Kan det vara den? Bilden startar lätt och går bra i kalläge. Problemen kommer när den ska övergå till varmläge. verkar vara något kommunikationsproblem mellan motorn och boxen så den övergår i "defaultinställning" hela tiden. Funkar det så?
Post Reply