closetland wrote:f*n knepig mi det där du amar? var det inte den som hade den generator jag köpte av dig oxå? den med för smal remmplatta(gissningsvis en 205 generator)?
Flytta över remskivan från din kassa generator om båda är Mitusbishi, det passar rakt av. Bara 16V-motorn som har breda remskivan, den smala kan vara från en 405 SRi.
ne funkade inte att flyutta över remmskican.... hjag gar ock kreovcat bvilen så det bkkvbittar.....
closetland wrote:f*n knepig mi det där du amar? var det inte den som hade den generator jag köpte av dig oxå? den med för smal remmplatta(gissningsvis en 205 generator)?
Flytta över remskivan från din kassa generator om båda är Mitusbishi, det passar rakt av. Bara 16V-motorn som har breda remskivan, den smala kan vara från en 405 SRi.
ne funkade inte att flyutta över remmskican.... hjag gar ock kreovcat bvilen så det bkkvbittar.....
IvarS wrote:XU10 har en annorlunda startmotor, de passar inte emellan. Min gissning är att den svarta är en sån eftersom den uppenbarligen inte passar
iallafall så är det inte riktigt relevant om det är en XU10 eller XU9. Starten sitter inte bultad i blocket ju utan i växellådan. Min start satt dessutom på en mi16-90a.
IvarS wrote:XU10 har en annorlunda startmotor, de passar inte emellan. Min gissning är att den svarta är en sån eftersom den uppenbarligen inte passar
iallafall så är det inte riktigt relevant om det är en XU10 eller XU9. Starten sitter inte bultad i blocket ju utan i växellådan. Min start satt dessutom på en mi16-90a.
Det bakre fästet sitter ju i blocket och det går ju inte att flytta över från den gamla. Iofs skrev Amar "plåtbrickan på baksidan har jag kvar hemma också" vilket innebär att han inte skickade med det vid köpet samt förmodligen att det fästet ser annorlunda ut mot för det gamla.
Då återstår skillnaden i storlek på kuggdrevet
Skall detta funka mot kuggen på svänghjulet ändå?
Joakim Enoksson wrote:Köp rätt startmotor istället och skicka tillbaka amars så är saken biff...Jag kanske har en tillsalu, kan kolla i garaget i veckan...
Håller med dig fullständigt
Problemet är bara att Amar inte är speciellt intresserad av att ta tillbaka den startmotor han sålde till mig. Har PM:at honom redan men fått till svar att "han kan inte rå för att den inte passar min bil" och föreslår därför att jag säljer den vidare.
Kan ju bli lite svårt det eftersom jag då inte riktigt vet vad jag säljer, eller rättare sagt inte vet vad den passar på.
Jag gav 450 kr för den (inkl. frakt) och det är ju pengar som man inte gärna kastar bort på intet precis