Haido wrote:Tja dum fråga kanske , men! KAn man åka bana utan någon förarlicens? Tänkte glida upp å ta nått enstaka varv så där? Hur brukar kinnekulle träffarna vara? Är det häng, snack, å umgås. Eller bara ett par stycken som kör bana å sedan hemmåt??
Tycker du ska komma om du har möjlighet, du lär inte ångra dig!!!
Funderade också på samma sak, men jag hittade ingen info om detta. Jag har nämligen inte möjlighet att komma redan på lördagen, men jag är väldigt sugen på att prova pärlan på banan. Är det krav på förarlicens för att köra?
Haido wrote:Tja dum fråga kanske , men! KAn man åka bana utan någon förarlicens? Tänkte glida upp å ta nått enstaka varv så där? Hur brukar kinnekulle träffarna vara? Är det häng, snack, å umgås. Eller bara ett par stycken som kör bana å sedan hemmåt??
Tycker du ska komma om du har möjlighet, du lär inte ångra dig!!!
Funderade också på samma sak, men jag hittade ingen info om detta. Jag har nämligen inte möjlighet att komma redan på lördagen, men jag är väldigt sugen på att prova pärlan på banan. Är det krav på förarlicens för att köra?
Nej, du kan lösa en såkallad engångslicens om du bara vill köra!
Om jag förstått det hela rätt kan man lösa en engångslicens för varje typ av racing (t ex rally o allt vad det heter) per år, så vill man köra mer än en gång är det däremot bäst att ta licens.
Licens måste man ha på PSC:s banträffar, men om man inte har ordinarie licens (som man får rätt att söka efter kursen) kan man en gång per år köpa en engångslicens för 70 kr. Så om man vill komma och köra bara på söndan blir det + 70 kr för engångslicensen alltså.
HUr många tror ni kommer i år? Va låg siffran på, förra året?
Kostar det 300kr även om man inte skall köra utan bara va där , titta, snacka skit, hänga m.m. ??? Har 4 st däck som är totalt sletna. Kan inte köpa nya just nu. Så borde nog inte åka bana om ja tänkt hålla mig kvar pån.
Haido wrote:HUr många tror ni kommer i år? Va låg siffran på, förra året? Kostar det 300kr även om man inte skall köra utan bara va där , titta, snacka skit, hänga m.m. ??? Har 4 st däck som är totalt sletna. Kan inte köpa nya just nu. Så borde nog inte åka bana om ja tänkt hålla mig kvar pån.
Haido wrote:HUr många tror ni kommer i år? Va låg siffran på, förra året? Kostar det 300kr även om man inte skall köra utan bara va där , titta, snacka skit, hänga m.m. ??? Har 4 st däck som är totalt sletna. Kan inte köpa nya just nu. Så borde nog inte åka bana om ja tänkt hålla mig kvar pån.
Det kostar inget att komma dit o titta och tjafsa
antar att du kommer veiko??!!
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget: *projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour *dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906 Filmstjärnan
Det kostar inget att komma dit o titta och tjafsa
antar att du kommer veiko??!!
Det kan du lungt räkna med, vill ju så gärna träffa dig, min wullebulle