Öppet luftfilter på 205 GTI

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Sliced

Post by Sliced »

Jag köpte ett 10mm gängat mässingsrör för elektriska armaturer, och borrade rätt igenom box och golv och låste röret med en mutter uppe och en nere.. Voilá! Ventilation.
Krullert

Post by Krullert »

Krullert wrote:Förresten vad tror ni om dethär luftfiltret? http://www.streetside.se/filter_directair.asp Skulle man kunna ta det med 65 mm anslutning och 150 mm längd? Isf kan man ju ta 2.5" avgasrörsbitar. Går det filtret in mellan batteri och vänster framlyse?

Men vad tror ni om ovanstående?
[Övnings]Kör 205 GTI -89!
Peter J

Post by Peter J »

Arne Lindgren wrote:Jag köpte ett 10mm gängat mässingsrör för elektriska armaturer, och borrade rätt igenom box och golv och låste röret med en mutter uppe och en nere.. Voilá! Ventilation.

Var hittar man nåt sånt då? Har du säkrat av på kabeln nära batteriet?
Peggen

Post by Peggen »

det är ingen som har en film på nån som monterat ett sportfilter på en 205 eller 309 gti.? så man kan höra om det är stor skillnad.!
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987

Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
Sliced

Post by Sliced »

Peter J wrote:
Arne Lindgren wrote:Jag köpte ett 10mm gängat mässingsrör för elektriska armaturer, och borrade rätt igenom box och golv och låste röret med en mutter uppe och en nere.. Voilá! Ventilation.

Var hittar man nåt sånt då? Har du säkrat av på kabeln nära batteriet?

Jag har inte säkrat av batteriet, behövs inte enlig SBF,och i princip inte enligt SBP heler eftersom min mersa också har ett batteri i bakluckan, osäkrat. Röret hittar du i vilken elafär som helst, eller Clas Olsson eller nåt sånt.
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Peggen wrote:det är ingen som har en film på nån som monterat ett sportfilter på en 205 eller 309 gti.? så man kan höra om det är stor skillnad.!

Det blir stor skillnad.... tro mig!! :wink:
Peggen

Post by Peggen »

Okej jag tror dig:)

Jag hade satte ju på ett JÄVLIGT stort KN-filter på min för några månader sen och kolla om det passa o så det gick ju fint och så när jag prova det så tjöt det som f*n från filtret så jävla mycke luft sög det in alltså. jag hade en polare med som ville höra på det och sen när vi öppna huven och jag gasa lite så undra han vade va som tjöt som f*n han fatta inte att det var filtret som sög så jävla mycke luft..sen så sa jag de o han bara NEHE Ojäävlar va fett..och det kan jag säga att det var en sjuk skillnad med det i..och då hade jag itne avskärmat eller sättit åt de ordentligt kom in lite fusk luft i mängdmätarn.! så jag ska fixa filter nu o sätta i det ordentligt! jag har bild på filtret Morbido..ja kan skicka över msn så får du se hur jävla stort de va!
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987

Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
Peter J

Post by Peter J »

Såja. Då var batteriflytten klar. Batteriet hamnade bakom passagerar stolen. Filtret sitter precis framför batteriet så nu när det åkte så märker mycke det dämpar ljudet från filtret. Blev en jäkla skillnad på ljud iaf. Nu tänkte jag försöka få dit lite kall luft me.
Krullert

Post by Krullert »

Frågar här istället för att göra en ny tråd.

Jag tänkte fixa öppet filter på min jag med, jag tänkte sätta det framför framlyset på förarsidan men det är nå boxar där, vad gör dom för nytta och vart ska jag sätta dom för att få plats med luftfiltret?

Image
[Övnings]Kör 205 GTI -89!
Post Reply