Öppet luftfilter på 205 GTI
Krullert wrote:Förresten vad tror ni om dethär luftfiltret? http://www.streetside.se/filter_directair.asp Skulle man kunna ta det med 65 mm anslutning och 150 mm längd? Isf kan man ju ta 2.5" avgasrörsbitar. Går det filtret in mellan batteri och vänster framlyse?
Men vad tror ni om ovanstående?
[Övnings]Kör 205 GTI -89!
det är ingen som har en film på nån som monterat ett sportfilter på en 205 eller 309 gti.? så man kan höra om det är stor skillnad.!
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peter J wrote:Arne Lindgren wrote:Jag köpte ett 10mm gängat mässingsrör för elektriska armaturer, och borrade rätt igenom box och golv och låste röret med en mutter uppe och en nere.. Voilá! Ventilation.
Var hittar man nåt sånt då? Har du säkrat av på kabeln nära batteriet?
Jag har inte säkrat av batteriet, behövs inte enlig SBF,och i princip inte enligt SBP heler eftersom min mersa också har ett batteri i bakluckan, osäkrat. Röret hittar du i vilken elafär som helst, eller Clas Olsson eller nåt sånt.
Okej jag tror dig:)
Jag hade satte ju på ett JÄVLIGT stort KN-filter på min för några månader sen och kolla om det passa o så det gick ju fint och så när jag prova det så tjöt det som f*n från filtret så jävla mycke luft sög det in alltså. jag hade en polare med som ville höra på det och sen när vi öppna huven och jag gasa lite så undra han vade va som tjöt som f*n han fatta inte att det var filtret som sög så jävla mycke luft..sen så sa jag de o han bara NEHE Ojäävlar va fett..och det kan jag säga att det var en sjuk skillnad med det i..och då hade jag itne avskärmat eller sättit åt de ordentligt kom in lite fusk luft i mängdmätarn.! så jag ska fixa filter nu o sätta i det ordentligt! jag har bild på filtret Morbido..ja kan skicka över msn så får du se hur jävla stort de va!
Jag hade satte ju på ett JÄVLIGT stort KN-filter på min för några månader sen och kolla om det passa o så det gick ju fint och så när jag prova det så tjöt det som f*n från filtret så jävla mycke luft sög det in alltså. jag hade en polare med som ville höra på det och sen när vi öppna huven och jag gasa lite så undra han vade va som tjöt som f*n han fatta inte att det var filtret som sög så jävla mycke luft..sen så sa jag de o han bara NEHE Ojäävlar va fett..och det kan jag säga att det var en sjuk skillnad med det i..och då hade jag itne avskärmat eller sättit åt de ordentligt kom in lite fusk luft i mängdmätarn.! så jag ska fixa filter nu o sätta i det ordentligt! jag har bild på filtret Morbido..ja kan skicka över msn så får du se hur jävla stort de va!
My car is my soul,my car is me.!
Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997