RC som drar till höger

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
stirrah
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by stirrah »

Nu börjar jag undra ifall min inte också drar åt höger..måste testa imorgon :)
Rons

Post by Rons »

Men det skall ju inte var meningen att behöva ställa framvagnen för att kompensera för något annat fel. Bättre att hitta källan till problemet. Om jag inte, med mina fattiga kompetens vad gäller bilar, mins fel så sliter man onödigt på däck m,m.
No_speed

Post by No_speed »

[quote="Panzer"][quote="Claes B"][quote="Panzer"]Nya bilar ska dra åt höger. Det är en säkerhetsåtgärd ifall man somnar bakom ratten.

quote]

om det é nya vet ja inte men har hört detta o läst någonstans någon beskrivning på detta...men men bättre att åka ner där än att krocka!
Medlem 397 när det sist betalades!
●306Gti6

*Regler & Lagar är sånt som skrivs för idioter. Vi andra lever efter sunt förnuft*

...:PEUGEOT freedom on wheel:...
qlazze

Post by qlazze »

Har precis samma grej med min RC. Tänkte att jag skulle påpeka det vid service, men har liksom accepterat att det är så. Breda däck drar mer på en något lutande vägbana? När jag hade slitna däck i bak och bättre i fram drog den mer åt höger (även på helt plant underlag), så nu har jag alltid de mer slitna däcken ifram (märkte detta när jag skiftade däcken för att få jämnare slitning av alla fyra, skiftade dock tebax).
Om du löser "problemet" så berätta! :?
Nuvarande Grodätare - 308 SW - 08

Post by GtiShambler »

Sänkte min bil fram och bak inga problem bilen gick rakt och fint. Sen lämnar jag in min bil för hjulupphängningsinställning och då börjar skiten dra åt höger *suck*. Jag gjorde dock bara inställningen på framhjulen, har hört att man ska göra en fyrhjuls inställning. Så det får bli något sånt sen
Post Reply