Köpa nytt ljud, bara DLS - hälp mig lite
Testade o dra om lågnivåerna lite.. Dom låg längs med strömkabeln ca 1 meter i bak vid lådan, drog om det så nu korsar det bara strömkabeln på ett ställe. Virade även lite folie runt lågnivåerna. Blev lite bättre tror jag.
Ska åka till Göteborg imorgon så får se hur mycket det hörs då.
Vill få bort det iaf, helt klart.
Ska åka till Göteborg imorgon så får se hur mycket det hörs då.
Vill få bort det iaf, helt klart.
- Peter Igelhammar
- Crew

köp en konding. kör r5 förresten har jag för mej, Skitnöjd. bra bas och allt. rek. stor skillnad mot mitt gas jag hand innan.
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Jag har en dls kondensator på 1 farad ju.
Jag testade dock idag att koppla in ett av mina gammla gas alpha x4
(4x100 watt)
Med det så "small" det inte i högtalarna när jag stängde av, men vinet o det var kvar... Är det för att det steget är klenare som det inte smäller tro?
Imorgon iaf så ska jag fixa några kabelskor, har en fetingkabel som jag ska sätta som jord från batteriet.. Hoppas det löser det mesta om jag har lite tur.
Jag testade dock idag att koppla in ett av mina gammla gas alpha x4
(4x100 watt)
Med det så "small" det inte i högtalarna när jag stängde av, men vinet o det var kvar... Är det för att det steget är klenare som det inte smäller tro?
Imorgon iaf så ska jag fixa några kabelskor, har en fetingkabel som jag ska sätta som jord från batteriet.. Hoppas det löser det mesta om jag har lite tur.
Löste problemet med "smällarna" och generatorvinet och tändspraket i högtalarna. Det som var felet var bara att knappen för att om det är högnivå eller lågnivå in stod på högnivå, när jag kör på lågnivå. Så jag ändrade bara det så blev det kanonbra.
Pinsamt fel dock
En sak till bara, va ute en sväng förut, skulle iväg o käka.. Åkte då på en kullerstensgata så det hoppade lite sådär, helt plötsligt börjar det smälla högt som f*n från högtalarna o ingen musik hörs, kör ner o parkerar o startar stereon igen, då funkar allt som det ska..
Blir likadant på vägen hem, vid en hastig växling hoppar bilen till lite o samma sak händer, o det luktar brännt som första gången..
Tror lukten kom från steget, men väl hemma startar jag stereon igen och det lirar som det ska.
Vad kan det vara, kan det vara att lågnivåerna går ihop med varandra med deras ytterhölje eller något bakom stereon? Så dom kortsluts eller något. För jag är inte säker på om jag isolerade runt dom efter jag hade testat olika grejer för att få bort störningarna.
En sak till bara, va ute en sväng förut, skulle iväg o käka.. Åkte då på en kullerstensgata så det hoppade lite sådär, helt plötsligt börjar det smälla högt som f*n från högtalarna o ingen musik hörs, kör ner o parkerar o startar stereon igen, då funkar allt som det ska..
Blir likadant på vägen hem, vid en hastig växling hoppar bilen till lite o samma sak händer, o det luktar brännt som första gången..
Tror lukten kom från steget, men väl hemma startar jag stereon igen och det lirar som det ska.
Vad kan det vara, kan det vara att lågnivåerna går ihop med varandra med deras ytterhölje eller något bakom stereon? Så dom kortsluts eller något. För jag är inte säker på om jag isolerade runt dom efter jag hade testat olika grejer för att få bort störningarna.
Behöver inte så mycket hjälp mer på ett tag. Fick inbrott i natt
De snodde steget o kondensatorn o alla kablar. Dom snodde tillomed jordkabeln från batteriet som jag har i bakluckan. Så för att kunna köra den förut var jag tvungen att fixa en jordkabel också. Tur att man har bultat fast baslådan ordentligt iallafall... Sitter i telefonkö till polisen nu. Fick ha grejerna i bilen i ca 2 veckor. Jätteskoj

Joi wrote:Behöver inte så mycket hjälp mer på ett tag. Fick inbrott i nattDe snodde steget o kondensatorn o alla kablar. Dom snodde tillomed jordkabeln från batteriet som jag har i bakluckan. Så för att kunna köra den förut var jag tvungen att fixa en jordkabel också. Tur att man har bultat fast baslådan ordentligt iallafall... Sitter i telefonkö till polisen nu. Fick ha grejerna i bilen i ca 2 veckor. Jätteskoj
![]()
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!