OM det nu skulle vara en räjsing dämpare så varför har dem inte den då till GTi o RC?
Tänk också på att det röda i dem försvinner illa kvickt av sotet.
(Ge f*n i att sno min tråd! )
Är inget rött i dämparen, finns nog där bara för att se snyggt ut på bild.
Förlåt ska inte sno din tråd Men när vi snackade olika dämpare så... Det finns en universal som passar till det mesta. Så den funkar säkert till gti och rc också bara man får svetsa fast den, precis som alla japsdämpare
Din_Mentor wrote: det får väl du avgöra vad du tycker verkar snyggast, det är ju trots allt din bil det kommer att sitta på
hade jag valt dock så hade jag tagit den långa och tagit bort insatsen...
MVH // Mattias
Tänkte mer på hur det blir med den korta, om den inte petar ut utanför spoilern eller om den gör det mycket eller så.
ja du det vet nog ingen, beror på hur du fäster den. Men du vill nog att den ska peta ut pga att om den inte gör det så lär det bli ett jobbigt resonans ljud.
man får inte ha så att röret slutar under bilen, för när du kör på tomgång i rödjus t ex så kan avgaserna gå in i bilen. just därför du aldrig hittar ett helt dolt avgasrör
MozZe wrote:man får inte ha så att röret slutar under bilen, för när du kör på tomgång i rödjus t ex så kan avgaserna gå in i bilen. just därför du aldrig hittar ett helt dolt avgasrör
nej det förstår väl jag med, men om du ex har så att slutröret slutet 5 cm innanför slutspoilern så kommer det bli resonans iaf och det vet jag många bilar som fått. Var ett tips bara
ang långt eller kort tycker iaf jag att det är snyggast med medel själva burken skall vara inne i skuggan under spoilern och bara pipan skall sticka fram