Enkla trimknep 205gti?!

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Niklas

Post by Niklas »

0.4 är inga problem alls, 0.5 laddade jag som mest utan ic, utan kompsänkning. Såg inga spikningar efter att jag lyfte toppen då, men körde inte med det speciellt länge innan jag kompsänkte.

ska du ladda mer än 0,5 och köra hårt så är ic en rekommendation, jag körde 0,75 bar i peak på gelleråsen och stekte ringarna... egentligen ganska förutsägbart, men what the heck, det var bra att prova :)
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
m@s

Post by m@s »

:thumbup: ...nice!
Har tänkt att köra med en stor turbo å en liten IC, det bör hålla insugstempen på en rimlig nivå... (hoppas jag :wink: )

(jag vet att detta är inte det bästa för körbarheten men d blir ingen bankörning med den pulkan, ngn blackrace å lite efterjobbet rejsing bör den duga till iaf.)

...jag börjar väl med 0,4 å höjer i sammband med att självförtroendet ökar, sen får jag väl handla in en ny motor fr ngn på forumet! 8)
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Niklas

Post by Niklas »

vad betyder stor turbo? det är begränsat med plats :) t03 sitter som en smäck bakom ventilkåpan, ska du ha större är det montering vid batterihyllan eller uppkapad torpedvägg som gäller.
m@s

Post by m@s »

Hmmm, vad sägs om en sådan: :shock:

Image

...njae kanske inte men jag har flyttat bak batteriet så det finns en del plats fram. Har ngt liggande i garaget, tror det kommer fr en lastbil (FL6 eller liknande, dvs ganska stor men inget monster :wink: )
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Niklas

Post by Niklas »

det är rätt stort... mottryck får du i alla fall, dock mindre, men mottrycket är egentligen inget speciellt farligt heller, bara effektstjälande. jag skulle kört mindre snurra.
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Sprit brinner svalare,mer kontrollerat och har högre oktan än fossilgucka. E85 och turbo passar extremt bra tillsammans.

Men du kan få hemska förbränningstryck om du inte aktar dig. Brukar iofsig mest vara ett problem för de som plockar över cirka 130hästar/liter cylindervolym.
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
m@s

Post by m@s »

E85 :thumbup:

...definitivt! ...som sagt brinner svalare å spikar inte lika lätt! :D

Dock kräver än större spridare å högre bränsletryck? ...eller e ja ute å cyklar? :roll:

(130hk/l :shock: ...njae 205:an e ju lite gammal å trött, tanken e väl mest att labba lite å ha sköj, blir d 100hk/l så e jag mer än nöjd! :wink: )
www.almostracing.se

Post Reply