ska du ladda mer än 0,5 och köra hårt så är ic en rekommendation, jag körde 0,75 bar i peak på gelleråsen och stekte ringarna... egentligen ganska förutsägbart, men what the heck, det var bra att prova
Enkla trimknep 205gti?!
0.4 är inga problem alls, 0.5 laddade jag som mest utan ic, utan kompsänkning. Såg inga spikningar efter att jag lyfte toppen då, men körde inte med det speciellt länge innan jag kompsänkte.
ska du ladda mer än 0,5 och köra hårt så är ic en rekommendation, jag körde 0,75 bar i peak på gelleråsen och stekte ringarna... egentligen ganska förutsägbart, men what the heck, det var bra att prova
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Har tänkt att köra med en stor turbo å en liten IC, det bör hålla insugstempen på en rimlig nivå... (hoppas jag
(jag vet att detta är inte det bästa för körbarheten men d blir ingen bankörning med den pulkan, ngn blackrace å lite efterjobbet rejsing bör den duga till iaf.)
...jag börjar väl med 0,4 å höjer i sammband med att självförtroendet ökar, sen får jag väl handla in en ny motor fr ngn på forumet!
www.almostracing.se
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
vad betyder stor turbo? det är begränsat med plats
t03 sitter som en smäck bakom ventilkåpan, ska du ha större är det montering vid batterihyllan eller uppkapad torpedvägg som gäller.
Hmmm, vad sägs om en sådan:
...njae kanske inte men jag har flyttat bak batteriet så det finns en del plats fram. Har ngt liggande i garaget, tror det kommer fr en lastbil (FL6 eller liknande, dvs ganska stor men inget monster
)
...njae kanske inte men jag har flyttat bak batteriet så det finns en del plats fram. Har ngt liggande i garaget, tror det kommer fr en lastbil (FL6 eller liknande, dvs ganska stor men inget monster
www.almostracing.se
det är rätt stort... mottryck får du i alla fall, dock mindre, men mottrycket är egentligen inget speciellt farligt heller, bara effektstjälande. jag skulle kört mindre snurra.
Sprit brinner svalare,mer kontrollerat och har högre oktan än fossilgucka. E85 och turbo passar extremt bra tillsammans.
Men du kan få hemska förbränningstryck om du inte aktar dig. Brukar iofsig mest vara ett problem för de som plockar över cirka 130hästar/liter cylindervolym.
Men du kan få hemska förbränningstryck om du inte aktar dig. Brukar iofsig mest vara ett problem för de som plockar över cirka 130hästar/liter cylindervolym.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
E85
...definitivt! ...som sagt brinner svalare å spikar inte lika lätt!
Dock kräver än större spridare å högre bränsletryck? ...eller e ja ute å cyklar?
(130hk/l
...njae 205:an e ju lite gammal å trött, tanken e väl mest att labba lite å ha sköj, blir d 100hk/l så e jag mer än nöjd!
)
...definitivt! ...som sagt brinner svalare å spikar inte lika lätt!
Dock kräver än större spridare å högre bränsletryck? ...eller e ja ute å cyklar?
(130hk/l
www.almostracing.se