Eftersnack Mantorp 1/5 -07 (mkt bilder)

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Peter Igelhammar
Crew
Crew

Post by Peter Igelhammar »

Här e en liten film, kommer en till om ett tag.
http://s137.photobucket.com/albums/q230 ... tvideo.flv
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga

Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16

Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Var är Stjärnan?! :shock:
Armin

Post by Armin »

sååå jävla suuuert att man inte kunde komma :( :( :(
Armin Avdic # 1333
Mitt ex: 205 Mi16 Turbo
Toyota Supra MKIV TT -93 582Whp
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Armin wrote:sååå jävla suuuert att man inte kunde komma :( :( :(

Ja verkligen, du hade kunnat smiskat lite Hyndor på raksträckan!
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Tycker ni att det stämmer med http://rejsa.nu/bana_info.asp?mantorp nu då? Eller hade ni tjyvkikat? ;)

Jag tänkte inte på det, det är hursomhelst svårt att gå hårt på såna här beskrivningar pålästa innan, men de ger en bra vägledning. Efteråt är det definitivt bra att gå igenom och jämföra med egna erfarenheter.

Jag fick ju själv bara en kort, men givande, sejour med Arne, tyvärr, och det gläder mig att ni uppskattade hans vägledning för det är oöverträffat att få "hands on"-undervisning av någon som hittar runt (ett gängse under-statement för ngn som är snabb runt en bana... ) och kan peka på faktiska landmärken.

Men, som sagt, jag tror ni kan ha stor nytta av att gå igenom ovanstående banbeskrivning i efterhand och tänka igenom körningen. Om inte annat så sträcker man ut på nöjet litegrann! :!:
EN 14497
Stjärnan

Post by Stjärnan »

Tjaaa, här kommer mina bilder..

Lite reflektioner från dagen, luftfjädringen fungerade helt utan klagomål. Dock måste bilen höjas :shock: i bakvagnen för den är lite väl låg där trots att fjädringen är höjd till max.
Men det mest roliga var de nya bromsarna.... Helt sjuuuuuukt va bra de var... Fler Type R dammade förbi en på långa rakan men ner till kurvan var de helt chanslösa och efter igen..
Ett exempel.. Efter långa strippenrakan ner till mjölbykurvan, låg i ca 160 km/h och började bromsa mellan 50-100 meters skylten, trots i mitt tycke en sen bromsning resulterade i att man fick gå på med gasen igen för att bromsarna tog för bra.. :D Så nu gäller det bara att våga bromsa ännu senare och inte banga.. :D :D :D

Alla bilder finns här: http://www.peugeot20zex.se/galleri/index.php?cat=0 Klicka på Mantorp PSC/HPC

Smakprov:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Hoppas att Ni gillar bilderna..

//*:an
==============================
http://www.peugeot20zex.se
Mitas bihang.
540 graders snurr i söderhamn.. :D
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

:thumbup: :thumbup: stjärnan :3some:
Medlem #728.
http://www.klew.se" onclick="window.open(this.href);return false;
205 Mi16 Areli
http://www.garaget.org/?car=216668" onclick="window.open(this.href);return false;
Zorken2
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Zorken2 »

Det sviiider att man inte fick ihop bilen å kunde komma :evil:
men men... det går väl fler tåg :cry:
x Peugeot 205 Mi16 -89 --> Ban/Busbil *SÅLD*
x Peugeot 205 -20?? --> Projekt
x Citroen C4 VTR -06 --> "A till B-bil"
x Peugeot Partner -11 --> ArbetsPARTNER
clabbe
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by clabbe »

tack alla för en trevlig dag på mantorp, å tack bilen för att du höll,, :thumbup:
405 t16 -93 svart
406 v6 kombi -99
J5 -90 vit trailer master
1290
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

tänkte på en sak idag, det var länge sen jag var o körde bana sist (närmar sig tre år) så det här med Lugna Timmen var nytt för mig, vet inte om vi haft det på våra egna träffar, men vi borde absolut införa det! Var nog bland det smartaste jag sett på de där träffarna för det låter folk som inte hänger med ens på lugna passet att få köra lite utan att behöva åka åt sidan hela tiden!

En sak som jag tänkte på att vi kan göra bättre på våra träffar däremot är att ha kortare pass, ev dela upp det i fler grupper dessutom, förstagångsåkare, de som kört mindre än säg 10ggr o de som kört mycket bana, o sen köra 20-30minuters pass istället.

discuss!
Medlem #728.
http://www.klew.se" onclick="window.open(this.href);return false;
205 Mi16 Areli
http://www.garaget.org/?car=216668" onclick="window.open(this.href);return false;
Robert k

Post by Robert k »

Danke för bra bilder Stjärnan! Stort tack till de personer som hjälpte till o lösa mitt hjälmlösa problem
:roll:
Va skoj o testa Mantorp, jag dyker upp på fler bandagar, då med hjälm. Layterz alla fransoser..
hiya
André V

Post by André V »

Fina bilder! Vill också tacka för en lyckad dag. Började något segt innan jag fått grepp om banan (tack Arne för tipsen, i Pariserkurvan gick det bra undan sen), men gick bättre vartefter. :) Lite trist att motorn gick varm efter bara några varv, men körning varvat med avkylning på landsvägen resulterade iaf i totalt 6 pass.

Man kan lugnt konstatera att 122 hk (eller hur många som nu är kvar :roll:) inte räcker långt på Mantorps rakor. Kinnekulle nästa! :twisted:
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

André V wrote:Fina bilder! Vill också tacka för en lyckad dag. Började något segt innan jag fått grepp om banan (tack Arne för tipsen, i Pariserkurvan gick det bra undan sen), men gick bättre vartefter. :) Lite trist att motorn gick varm efter bara några varv, men körning varvat med avkylning på landsvägen resulterade iaf i totalt 6 pass.

Man kan lugnt konstatera att 122 hk (eller hur många som nu är kvar :roll:) inte räcker långt på Mantorps rakor. Kinnekulle nästa! :twisted:

Inte parkbanan då ? 8)
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Sirpe

Post by Sirpe »

Någon som fick mig på bild på banan? Körde en vit 106 Rallye, svårt att fota sig själv! 8)
MagnusOhlsson.se
Peugeot 405 mi16 -89 - Skrotad - Spisen är kvar!=)
Peugeot 306 XSI -96 - Såld
Peugeot 106 Rallye - Snövit
Delägare av Peugeot 205 mi16. - Turbobygge, Status: Laddar 0,5 - 0,6. Extra sprut på gång.
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... hp?t=56598
Medlems# 1219
Mange!
Puppet

Post by Puppet »

Hallå gott folk!

En helt underbar dag, min första banträff där jag kör själv men definitivt inte den sista! :twisted:

Vill tacka Arne för tipsen och den lugnande effekten av att ha någon erfaren med sig runt banan förstas gången. Fick svälja ett par gånger för att få ner hjärtat på rätt ställe igen... :shock: Vilken kille, mycket trevlig!

Tack till Igel som vågade låna ut The POO-Wagon till mig runt banan, Tack till Kleiw´s flickvänn för att vi fick fisa in hennes lägenhet :wink: och till er alla andra som hjälpte till med den härliga stämmningen i "Peugeot depån"! Har inte haft så här kul på länge.

Nu skall jag bara råna det lokala post kontoret så jag har råd med Bur, coilovers, bussningar, R-däck och en Mi16 motor... :die:

Utnämner även mig själv till sexigast på träffen :arrow: Image
Veiko
Crew
Crew

Post by Veiko »

Snygga bilder som vanligt Stjärnan.

Min grabb ville inte in i depån igen, så de med lugna timmen är en bra idé.

Image
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03

"Man ska inte knarka om man redan är dum i huvet!"
jåbärt

Post by jåbärt »

Puppet wrote:Hallå gott folk!

En helt underbar dag, min första banträff där jag kör själv men definitivt inte den sista! :twisted:

Vill tacka Arne för tipsen och den lugnande effekten av att ha någon erfaren med sig runt banan förstas gången. Fick svälja ett par gånger för att få ner hjärtat på rätt ställe igen... :shock: Vilken kille, mycket trevlig!

Tack till Igel som vågade låna ut The POO-Wagon till mig runt banan, Tack till Kleiw´s flickvänn för att vi fick fisa in hennes lägenhet :wink: och till er alla andra som hjälpte till med den härliga stämmningen i "Peugeot depån"! Har inte haft så här kul på länge.

Nu skall jag bara råna det lokala post kontoret så jag har råd med Bur, coilovers, bussningar, R-däck och en Mi16 motor... :die:

Utnämner även mig själv till sexigast på träffen :arrow: [img.]http://i137.photobucket.com/albums/q230/Igelhammar/Mantorp/2007_05010065_resize.jpg[/img]

Passa på att ta 200 extra för medlemskap också! :D
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.

PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
clabbe
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by clabbe »

de va någon som glömde sitt blå biltema kitt me 1\4" hylssatts, finns att hämta på peugeot i kba,
405 t16 -93 svart
406 v6 kombi -99
J5 -90 vit trailer master
1290
Mickos

Post by Mickos »

Kul att få prova på mantorp. Trodde nog inte den skulle vara så här kul i en 205:a :D

Lite reflektioner från körningen:

Chikanen var kul men det gällde att passa sig för curbsen i utgången som var elaka. Den efterföljande rakan var som väntat inte lika skoj (åtminstone inte i min bil). Lade oftast bara i femman där och lät snabbare bilar passera.

På den nylagda asfalten efter krönet var det svårt att få ordentligt fäste för inbromsningen mot hårnålen tycker jag. Låste upp framhjulen ett par gånger där.

Kastade ett öga på oljetrycksmätaren ibland och den var i botten i flera kurvor trots att jag fyllt på olja :shock:

Tycker att 205:ans kraftiga motorbroms är störande på bana. Finns det nåt man kan göra åt det, förutom att ge mellangas vid nedväxlingar?

Dagens lärdom var att lufttrycket är viktigt för balansen i bilen.
Under det första körpasset hade jag väldigt överstyrt under inbromsningarna i de snabba kurvorna. Trots att jag bromsade så försiktigt jag kunde så kände jag bakvagnen komma några gånger i Paris-kurvan. En gång med snurrning som följd... Gick in i depå och konstaterade att bakdäcken nästan bara var varma i mitten. Pyste ut lite luft och så kändes bilen bra :)

Tack alla för en kul dag, det var skönt att gasa av sig lite!
205 GTi -89
Morbidio
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Din rök hyffsat fint också. :lol: Trodde jag skulle dö av förgiftning där på lugna passet innan vi fick komma ut på banan.

Kul att dra ifrån 106 Rallye (vit) och 206 GTi (svart). :)
Post Reply