Du ser hålet där givaren suttit. Det är möjligt att jag håller delen på fel håll, men du bör kunna hitta den på din bil ändå.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
zilog wrote:Tackar, ska kolla närmare på det imorgon. Vad kan det ha varit för givare jag mätte på då, nån övertempvarning?
Det du mätt på är antingen givaren till tempmätaren i bilen eller eventuell varningslampa för hög temp. Det är en helt separat givare till motorstyrningen
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Har varit på bilen ordentligt och sökt luftläckor nu, men allt verkar vara i skick. Vet ju dock inte om SAD:en gör som den ska, men inte borde det påverka hela vägen upp i varv. Har verifierat att vattentempgivaren ger rätt värde, lmm:en har helt andra värden än förra gången - 450 resp 390 ohm. Har dessutom testat med två olika ECU:er men problemen kvarstår.
Nu har felet blivit såpass allvarliga att motorn rycker så det är svårt att köra iväg, spontandör en sekund då och då, samt vid tillfällen inte vill varva över 2-3k rpm ens i friläge Känns precis som soppatorsk på en förgasarmotor.
Jag har testat att skapa luftläckor i insuget för att se hur mycket det påverkar gången, och ett ~3mm hål in i insuget är knappt märkbart på de problemen som redan finns, så det borde inte ens kunna vara ett dolt sådant fel.
Finns det ens en avlägsen chans att ett byte av lambdasond kan lösa mina problem?
väcker tråden lite, ja har exakt samma fel, felkod 52 ja har inte heller läckage i insug / avgas har kollat o kollat med bla startgas och motorn ändrar sig inte, den hoppar o har sig den e dock rätt så varvvillig men den går risigt som f*n speciellt på tomgång, ja har dock jätte litet lekage i ena skruv öglan till bränsle filtret, alltså den öglan man fäster slangen till fuelrailen på, kan d lilla göra att man tappar soppa trycket?
den går bättre och bättre ju högre upp i varv man kommer, baktänder o har sig hela tiden, har testat koppla ur lmm menas ja gasar lite och den ändrar gången lite grann men inte mkt.
405t16x4 - T04E IC i fronten
Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld
har oxå samma felkoder , 31 och 52 samt 51. tomgången är riktigt kass, går illa och svartröker...
slog lite på spjällhuset och då fick den lite fart på sig och gick upp till 2500 varv mot 900 som den låg på innan. Skruvade på luftskruven så den kom ner på runt 900 igen och där låg den stabilt på tomgången och rök ingeting men sedan plötsligt igen så börja den gå dåligt och ville dö om man inte gasade. Skruvade man upp luftskruven så höll den sig vid liv annars inte.
ja blev av med min felkod genom att sätta en tång på retur ledningen från fuelrailen, så imorn blir d o fixa så d e tätt överallt och ev byta bränsle trycks regulatorn
405t16x4 - T04E IC i fronten
Atlas 17ton påviktad ca 19ton nu med rälshjul.
Honda NSR 125cc utan hjul..
Yamaha Chappy 50cc med 125cc motor trimkam o högkomps kolv o portad topp.
Volvo 142 bur, glasfiber flippfront och 4länk med växellåds tunnel för v8
Volvo 940 b230fb 131hk
205Gti grå - Såld / skrotad
Volvo 740 trimmad förgasare - skrotad
Volvo 240 kawazaki grön - krockad + kabbe och såld
205Gti röd - såld