- Trasig tändspole - Gassjällsgivaren (tror jag eller nåt sånt heter den) - Katalysator (Sonder paj)
Jag har haft alla tre felen på mina V6:or.
Sedan kommer "spökfelen" in som grädde på moset..
- För lite bensin.. (Hallå..!??!??) - Nåt knasigt (Endast nolla ECU'n) - Felaktiga värden på insugsluften....
Dom förklaringarna har jag åxå fått.....
Jag vill bara kompletera, köra man på ren etanol då får man också antipolution fault, läser man av ECU koder då, står det Air-Fuel mixture fault. Min slutsats bilr då att så fort du har ett fel loggad i ECU så får du antipolution fault.
Återigen råkat ut för Antipolution Fault... på vissa bilar kan man nolla ECUn själv, funkar det på 406 coupén (2.2)? Om man rycker batteriet o låter den stå på tomgång sen, eller är det verkstaden som gäller?
Den går som vanligt, känner ingen skillnad från förr.. däremot försvann det sist efter 7-8 kallstarter.. men icke nu..
Snackade som hastigast med verkstan som sa att jag skulle köra på 98 då bilen står under långa perioder.. tankat det nu och kört 10 mil, men ingen förändring..
Jäkla tråkigt alarm.. även om mecken säger att man kan köra om bilen går som vanligt så är det otrevligt att se motorlampan lysa..
Hur mycket tar en peugeot verkstad för att checka felkoderna (eftersom jag inte känner någon annan som har tillgång till dessa prylar)?
Sista jag checkade så var det högre timpenning än en bättre datakonsult.