Explosion i 406:a
då är det bärgningsskillens företag som skall stå för kostnaden!! det har hänt förr...
säg till försäkringsbolaget att ta kontakt med bärgningsdfirman, OCH FÖR GUDS SKULL!!!!..... STÅ PÅ DIG!!! låt inte bärgaren vinna detta... dom är mångt och mycket, lite klantiga ibland.
ex. Nya golfen, starthjälp... då skall kablarna mellan bilarn asitta kvar i minst 10 min, annars kan databoxen ta stryk, på den startande bilen... Tack för den...
som sagt, det var bärgaren som startade bilen och det är bärgaren som ska stå för de kostnaderna...
ring om det är oklrt till mig, mvh. Christian 0739-230222
säg till försäkringsbolaget att ta kontakt med bärgningsdfirman, OCH FÖR GUDS SKULL!!!!..... STÅ PÅ DIG!!! låt inte bärgaren vinna detta... dom är mångt och mycket, lite klantiga ibland.
ex. Nya golfen, starthjälp... då skall kablarna mellan bilarn asitta kvar i minst 10 min, annars kan databoxen ta stryk, på den startande bilen... Tack för den...
som sagt, det var bärgaren som startade bilen och det är bärgaren som ska stå för de kostnaderna...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
olsén wrote:då är det bärgningsskillens företag som skall stå för kostnaden!! det har hänt förr...
ex. Nya golfen, starthjälp... då skall kablarna mellan bilarn asitta kvar i minst 10 min, annars kan databoxen ta stryk, på den startande bilen... Tack för den...![]()
Bilbärgare är helt klart ett folk för sig. Tror inte dom har andra vänner än andra bärgare egentligen.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
l-Magnus wrote:Liten uppdatering igen.. det blev ingen "lottovinst". Efter dom monterat det nya insuget konstaterade verkstaden att den antagligen sugit i sig delar som någon mycket riktigt här i tråden påpekade. Tack för det bärgningskillen. Så nu hoppade kostnaden från 3800:- till minst 15000:- i ett nafs
Sicken otur. När mitt insug exploderade provstartade jag motorn dumt nog då jag inte såg vad som hade hänt (insuget var trasigt på undersidan) och den gick då som din motor inte särskilt bra på tomgång.
Men inte en bit hade dragits in iaf då jag hittade varenda spillra och senare när jag rev isär hela motorn fanns heller inget där.