otillräckligt helljus
Skaffa renault5 strålkastare, de e underbara med halvljus, mycket bra ljus och jämn bredd... det var tider då de fortarande tänkte på att det skulle fungera och inte bara se snyggt ut...
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Clarre wrote:Claes B wrote:Vill människor ha extraljus så får de det... Men jag förstår faktiskt inte nyttan av det här i södra delarna av landet. Trots att jag bor lantligt så är de sammanhängande sträckorna jag kan köra med helljus väldigt korta, och ju bättre helljuset blir desto kortare blir sträckorna jag kan använda helljus...![]()
Det jag skulle vilja ha är isf. bättre halvljus, och extraljus är alltid fula så jag skippar dem.
Instämmer till fullo.
Jag hade bättre halvljus på min förra gamla vw-buss med 7" strålkastare, än jag har haft på någon modernare bil... Designen tycks bestämma ljusutsläppet
Det som inte dödar, det härdar!
205 XR grå muz, går som en skinnflådd kanin
309 look m 8V gti 1,9-89
405 MI 16 -92................:::::SÅLD
405 MI 16 -90 styckmördad::SÅLD
Renault scenic 1,6-00
Seat Toledo 2,0 GT::::::::::::såld
VW Caravelle Coach m volvomotor::såld,
Till en fam. i Nigeria!!!!!!!!
Honda 550 F1, med touringkåpa
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
309 look m 8V gti 1,9-89
Renault scenic 1,6-00
Hobby Prestige 545 T
WHISKY TAR FORT SÅ JÄVLA SLUT!!!
Fort tar Whisky så jävla slut..
Jaaacob wrote:Det är av märket Hella och ska kunna köpas på autoexperten men förmodligen även in lokala reserdelsbutik.
Tror de skulle kunna funka, dessa finns i liknande oval-modell men det får du kolla hos din handlar
Tack snälla Jaaacob! Najs. Duger det åt polisen så duger det troligen åt mig också
Alltså, de gånger man öht kan ha helljuset på så är det bra om det ger skillnad mot halvljuset. Tycker jag faktiskt. Beror på vilka tider man åker, kan man så är det trevligt att vänta tills alla andra åkt hem och 'lagt sig', för att ha vägen lite mer för sig själv.
Men visst, jag förstår resonemanget att man inte vill nå 3km..
Precious 206 rc 05 - Wroom
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
jag kan inte riktigt hålla med Claes och Clarre. Möjligtvis är det en åldersfråga.
jag kommer sätta en ljusramp med 5 halogen extraljus, modell små. Eller funderar på att se hur det ser ut med 3 x 180w framtill...
ljus är bra! speciellt emot vänsterfilssniglar.
jag kommer sätta en ljusramp med 5 halogen extraljus, modell små. Eller funderar på att se hur det ser ut med 3 x 180w framtill...
Jaguar x300 4.0l
Detta inlägg är scannat och genomgånget utav FRA
- Peugeot_605
- Guldmedlem

öhlin wrote:Clarre wrote:Claes B wrote:Vill människor ha extraljus så får de det... Men jag förstår faktiskt inte nyttan av det här i södra delarna av landet. Trots att jag bor lantligt så är de sammanhängande sträckorna jag kan köra med helljus väldigt korta, och ju bättre helljuset blir desto kortare blir sträckorna jag kan använda helljus...![]()
Det jag skulle vilja ha är isf. bättre halvljus, och extraljus är alltid fula så jag skippar dem.
Instämmer till fullo.
Jag hade bättre halvljus på min förra gamla vw-buss med 7" strålkastare, än jag har haft på någon modernare bil... Designen tycks bestämma ljusutsläppet
Det sägs att de runda strålkastarna ger bästa ljusbilden.
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
Simon! wrote:jag kan inte riktigt hålla med Claes och Clarre. Möjligtvis är det en åldersfråga.![]()
Kan du rapportera sen, ifall jag ännu inte gjort vid mina
Så du tänker ligga kvar i vänsterfilen
Precious 206 rc 05 - Wroom
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Tiken 306 s16 94 - Brööl
Simon! wrote:jag kan inte riktigt hålla med Claes och Clarre. ljus är bra! speciellt emot vänsterfilssniglar.
Får du på något vis köra fortare än alla andra?
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
-
mikethebike
Clarre wrote:Får du på något vis köra fortare än alla andra?
men du vet ju själv hur det kan se ut clarre, ibland vinglar folk ut i vänsterfil i farter man knappt bör ligga i högerfil med.
men extraljus är ruskigt oestetiskt, är inte sådana för väghållningsmaskiner?
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Visst vet jag det. Retades bara lite med Simon, för jag tror inte det var dom han tänkte på.
Projekt just nu:
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
945 -92 Såld.
Clarre wrote:Simon! wrote:jag kan inte riktigt hålla med Claes och Clarre. ljus är bra! speciellt emot vänsterfilssniglar.
Får du på något vis köra fortare än alla andra?
Nä det får jag inte. Men Clarr, det behöver inte alltid handla om hastighet. Folk ska enligt lag flytta på sig om de blir upphunna av snabbare fordon bakifrån. Det gör inte folk idag, därav x-traljus.
Och att x-traljusen skulle vara till för det är lite på skämt , lite på allvar. Mest skall jag ha extraljus för att köra på Rv.41 i mörker är inte roligt lixom motorvägen efter Jönköping emot Borås. Jag tar ju den vägen ibland. även när jag åker ut till Saltis till farsan & farfar så behövs x-traljus.
ps. I övrigt använder jag hel-ljus så fort gatubelysningen är undermålig eller jag kör i tätort på 30/50km/h-vägar (ej huvudleder) .. detta för att jag inte vill ha på mitt samvete att jag kört in i någon ej uppmärksam gångtrafikant eller cyklist utan ljus på cykeln
Last edited by Simon! on Mon Dec 03, 2007 17:39, edited 1 time in total.
Jaguar x300 4.0l
- Eric Josefsson
Simon! wrote:mikethebike wrote:Finns bara ett extraljus värt namnet, Lightforce inga gjutjärnsstekpannor. Utan lätta som inte kräver en balk för montage, dyra men helt outstanding.
länk? bilder?
http://www.lightforce.se/
Men värt att tänka på är att de E-godkännda varianterna har fått absoluta bottenbetyg i tester.
Den Icke-E-godkända däremot har ofta varit i toppen.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
///Mi16
Eric Josefsson wrote:Simon! wrote:mikethebike wrote:Finns bara ett extraljus värt namnet, Lightforce inga gjutjärnsstekpannor. Utan lätta som inte kräver en balk för montage, dyra men helt outstanding.
länk? bilder?
Men värt att tänka på är att de E-godkännda varianterna har fått absoluta bottenbetyg i tester.
vad kostar 3 st Lightforce med den icke-godkända lampan då?
Jaguar x300 4.0l
Simon! wrote:Men Clarr, det behöver inte alltid handla om hastighet. Folk ska enligt lag flytta på sig om de blir upphunna av snabbare fordon bakifrån.
Bara för att vara lite paragrafryttare, Man får inte hindra annan trafik står det. Detta kan man undvika genom att tex sätta på 4-vägsblinkers eller liknande; man kan alltså vrida och vända på det mesta.
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
- Eric Josefsson
Simon! wrote:Eric Josefsson wrote:Simon! wrote:mikethebike wrote:Finns bara ett extraljus värt namnet, Lightforce inga gjutjärnsstekpannor. Utan lätta som inte kräver en balk för montage, dyra men helt outstanding.
länk? bilder?
Lite drygt 2000:- /st
4x4-shoppen tar 2120 för 240-blitz
http://www.4x4shop.se/lightforce.php
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
///Mi16
///Mi16
Jaaacob wrote:Simon! wrote:Men Clarr, det behöver inte alltid handla om hastighet. Folk ska enligt lag flytta på sig om de blir upphunna av snabbare fordon bakifrån.
Bara för att vara lite paragrafryttare, Man får inte hindra annan trafik står det. Detta kan man undvika genom att tex sätta på 4-vägsblinkers eller liknande; man kan alltså vrida och vända på det mesta.
Hur tänker du nu? Vi pratar ju om när man färdas på vägen inte vid parkering eller annat.
Du kan inte sätta på varningsblinkers när du färdas i vänsterfil på en 90/110km/h väg för att inte behöva skyndsamt förflytta dig till högerfilen. Tror du tänkte på om man stannar på huvudled för att parkera eller annat va?
':)
Jaguar x300 4.0l
Eric Josefsson wrote:Simon! wrote:Eric Josefsson wrote:Simon! wrote:mikethebike wrote:Finns bara ett extraljus värt namnet, Lightforce inga gjutjärnsstekpannor. Utan lätta som inte kräver en balk för montage, dyra men helt outstanding.
länk? bilder?
Lite drygt 2000:- /st
4x4-shoppen tar 2120 för 240-blitz
http://www.4x4shop.se/lightforce.php
stöldrisken är överhängande m.a.o. Känns tråkigt när risken för att bli påbackad vid fickparkering är överhängande med :/
6000:- i sjön då.. trots att dem skulle tåla en hel del, så tål de ju inte tjuvar med verktyg för att plocka bort dem... :/
Jaguar x300 4.0l
Jaaacob wrote:Simon! wrote:Men Clarr, det behöver inte alltid handla om hastighet. Folk ska enligt lag flytta på sig om de blir upphunna av snabbare fordon bakifrån.
Får man som jag koppla samman en HELVETERSTUTA men extraljus++ ....
rESULTAT fOLK (BILAR) HOPPAR INOM 3 MILLISEKUNDER TILL HÖGER KÖRFÄLT
Det som inte dödar, det härdar!
309 look m 8V gti 1,9-89
Renault scenic 1,6-00
Hobby Prestige 545 T