Peter Igelhammar wrote:Attsäter wrote:Har en jobbarkollega som har sitt landställe eller nått där nere på vischan... Har jobbat som rekondare, intresserad kan jag pm:a hans nr.
Vet ju dock ej när/om han ska dit, och om han vill göra en pegga

Endast om han e ett proffs.
Vischan.. det e ju sveriges framsida!
Här e ett altenativ
http://www.solarplexius.se/priser.asp?lang=swe
Solarplexius kan jag rekommendera om man har djur eller extrema barn som gillar att demolera saker.
Passformen är sidådär. lite halvjobbiga att få dit utan att börja skrapa av lite av gummilisterna på insidan av rutan. Sen när dem väl är på så täcker det rutan precis så man inte ser in tack vare gummilisten. Det resulterar i att man då och då måste röra lite på toningen för att den ska tillbaka och täcka allt.
Glipan blir ca 1-2 mm på båda sidorna av dörrutorna längst upp allt som allt när solarplexet rört på sig lite. Men av den mörka kupén så ser man endå inte in genom glipan.
Små petitesser som man blir störd av om man vet om det.
Sedan att de inte repar stämmer inte. Vilken trasa man än putsar med så repas rutan och lämnar "solar". Detta syns i solljus och mest från insidan.
Jag personligen har svårt med att hålla dem dammfria mellan rutorna. Har inte lyckats att få dem helt avmagnetiserade.
Så fort man rör dem så drar dem till sig nåt skit. (vid montering).
Skaffar man såna så rekommenderar jag att man använder nån form av gummihandskar som är 100% fettfria för man ser minsta lilla fingeravtryck när man trycker dit rutan.
Sen när det gäller färgen så får man inifrån sett en brun/röd aktig nyans när man ser ut och utifrån är färgen grönaktig.
Vet inte om det har med att dem vanliga rutorna gör att färgerna mixas.
Som sagt...kanske petitesser.