Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
TheDagger wrote:HX35 är grymt bra, skryktåliga och spoolar bra. En kompis har det på sin 850 och den laddar fint redan vid 2500-3000rpm.
Visst e HX35 ett bra agg! 360 lagrat std ...d e så förbannat stort utvändigt bara.
Har precis satt en HX35a på garagekompisens MR2a me Camry 2,2L motor, spoolar fint men först vid 3500-4000 rpm, trots twin entry avgasdel.
Dock tog vi en me 14 avgashus, kanske hadde spoolat tidigare me 12 hus?
TheDagger wrote:HX35 är grymt bra, skryktåliga och spoolar bra. En kompis har det på sin 850 och den laddar fint redan vid 2500-3000rpm.
Visst e HX35 ett bra agg! 360 lagrat std ...d e så förbannat stort utvändigt bara. Har precis satt en HX35a på garagekompisens MR2a me Camry 2,2L motor, spoolar fint men först vid 3500-4000 rpm, trots twin entry avgasdel. Dock tog vi en me 14 avgashus, kanske hadde spoolat tidigare me 12 hus?
Antar att d e 12 hus din polare kör på 850'n?
Japp, det är tolvans avgashus som gäller på dom aggen, inget annat
Håller med om att dom är otympliga, men som sagt så håller dom så jäkla bra så man kan leva med det.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit Suzis dagbok ändrad 20100111
Sliced wrote:kärringspackning.. Då lärde jag mig nåt nytt.
Hehe
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Sliced wrote:kärringspackning.. Då lärde jag mig nåt nytt.
Hehe
Tror du inte jag läste det först.. Btw, vad är en o-ringning.. verkar vara nåt besläktat
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit Suzis dagbok ändrad 20100111
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Sliced wrote:.. Btw, vad är en o-ringning.. verkar vara nåt besläktat
Yes, i stort sett.
För att o-ringa fräser man först spår runt cylindrarna i blocket och sedan lägger pianotråd i dem som trycker mot packningen.
Skärring verkar ha samma funktion...