pät wrote:Ärligt talat.. Spike/Puma på 406 Coupé känns sjukt mainstream nu.. JAG är less på utséendet på dom och tycker inte det passar sådär jättebra. Kör på nåt unikt istället!
Svarta RC som jag hade förut. Man blir garanterat ensam om det då jag kör med original igen Sänkningen är 25 mm också.
Jag har ännu inte bestämt mig för vilken tum jag skall satsa på. Men jag har förstått att har man stora fälgar så bör man också sänka bilen för annars kan det se knas ut. Jag hade inte tänkt sänka bilen.. var går gränsen?
Pasta wrote:Jag har ännu inte bestämt mig för vilken tum jag skall satsa på. Men jag har förstått att har man stora fälgar så bör man också sänka bilen för annars kan det se knas ut. Jag hade inte tänkt sänka bilen.. var går gränsen?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Det har inte blivit av än, men nu när sommarhjulen är på igen så grämer jag mig över dess utseende...
Har någon tips på vart jag skall handla någonstans? Har googlat lite men vart man än kommer in så har dom typ bara ett par alternativ som passar min cupa..
Det mest ekonomiska hade ju varit att köpa 16" igen eftersom jag har fina däck på dom i gott skick (Michelin Primacy HP). Köper jag större så blir kostnaden genast mycket högre eftersom jag också måste köpa nya däck + att det känns bortkastat att ha ett Michelin i gott skick liggandes.. (är jag dumsnål nu?).
Hur som haver så tar jag tacksamt emot tips på köpställen som har lite olika alternativ för Cupan..
Hmm, inte de fälgar jag i första hand skulle välja.. har svårt att föreställa mig hur de skulle se ut på min cupé.. Har du fler bilder - typ rakt framifrån - så kan jag photoshoppa dit dom på min bil och se hur det se ut
406_Jonathan wrote:http://www.blocket.se/stockholm/18_Tum_Asa_Imola_4_108_Utforsaljning_23507444.htm?ca=18&w=3 De tycker jag är snygga, men du kanske vill ha lite "renare"?
Hur mycket dina nuvarande fälgar är värda beror nog på hur mycket mönster det är kvar på däcken, men tyvärr så skulle jag tippa på att sånna inte är så lättsålda...
Fälgen heter Elite Crono 18tum för övrigt är bilen till salu//Peter,S