Om det inte fungerar på den kemiska vägen kan du testa mer mekaniskt.
Det beror givetvis på hur mycket fläckar det är. Men har du testat med rubbing.
Ett annart förslag är att polera bilen med polermaskin och autosol (eg för kromlister mm)
Hjälp hus färg på bilen
Fnatte wrote:Det kan ha kommit till utrikesavdelningen av misstag.... *finurligt leende*
Eric> Varför skulle inte lacknafta funka? Blir det för fett efter eller?
Fast hur ska det då bli rakt för wobert? När han inte har sin lacknafta att sniffa på...
hehe jag har lite på jobbet här oxå du.. så jag kan sniffa först.. *LUKTAR SÅÅÅ GOTT*
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754
Four rings to rule them all
Medlem no. 754
- Eric Josefsson
Har för mig att lacknafta lämnar en fet hinna efter sig.. kan blandat ihop det med annat lösingsmedel iofs..
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Thinner är inte så jättefarlig som de flesta tror. Visst kan färgen försvinna om det är nylackad bil (högst några veckor gammal).
När jag jobbade som lackerare körde vi alltid med den om det var skit/färg på lacken, men man ska ändå vara försiktig. Man ska inte bara hälla över lacken utan det räcker så att trasan/papret blir fuktig.
Annars brukar T-Röd hjälpa utan att du skadar lacken. Om du är fortfarande osäker kan du prata med din närmaste billackerare.
När jag jobbade som lackerare körde vi alltid med den om det var skit/färg på lacken, men man ska ändå vara försiktig. Man ska inte bara hälla över lacken utan det räcker så att trasan/papret blir fuktig.
Annars brukar T-Röd hjälpa utan att du skadar lacken. Om du är fortfarande osäker kan du prata med din närmaste billackerare.
-----------
*306 GTi*
##Rostig Rex-cykel 3vxl
##
-----------
Avställd pga indraget körkort
Inte nu längre 
*306 GTi*
##Rostig Rex-cykel 3vxl
-----------
Avställd pga indraget körkort
Mac wrote:Lacknafta blir det en " fett" hinna av, har erfarenhet inom det området. Använd som sagt, kemisk ren bensin eller liknande.
t-röd eller thinner då? har inte kemiskt ren bensin på jobbet.. tänkte trycka dit det där märket nu
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754
Medlem no. 754