Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
m@s wrote:Vanligt att man sätter turbon ovanför vxl.lådan på 16v motorer pga platsbrist mot torped, flertal som har gjort så... Ja, HX40 e väl tilltaget ...räcker å blir över. Om jag inte minns fel så har HX40 twin entry avgasdel, du får bygga pulssplittat grenrör hela vägen isf. Inte så svårt men lite pilligare än ett vanligt.
håller mig nog kvar med 8ventilaren en stund så får jag se sen men turbo hamnar lite framför växellådan så där är gott om plats
Ska du köra med 8v topp så e d GOTT om plats för snurra (även en stöddig) mellan topp och torped. ...inga problem!
16v toppen e mycket bredare å då e man tvungen flytta turbon över lådan om den ska få plats...
Ja har gott å väl fått plats me en T3/T4 (58mm) mellan topp å torped på 205an.
...men visst, d går att sätta över vxl.lådan oxå... blir ont om plats för LMM.
m@s wrote:Ska du köra med 8v topp så e d GOTT om plats för snurra (även en stöddig) mellan topp och torped. ...inga problem! 16v toppen e mycket bredare å då e man tvungen flytta turbon över lådan om den ska få plats... Ja har gott å väl fått plats me en T3/T4 (58mm) mellan topp å torped på 205an.
...men visst, d går att sätta över vxl.lådan oxå... blir ont om plats för LMM.
okej jag tycker det verkar trångt vilket grenrör kör du med då el du har byggt eget
Dart wrote:nog för att flänsen ska vara kraftig men fyra dm? o.O
...har utvecklat mina fräs-skills sen dess... men erkänn, den e fet! (12mm)
ja absolut vi sk modifiera i hop ett grenrör till hx40 aggregat men kl racing fick inte fram nåt aggregat förrän om tio veckor så det blir ett saaba agg så länge så jag ska börja lågt med hk antalet och köra med bilen lite nu står den med sladdar överallt men det är det värt hur många kör med 605or med extra knuff i inte många presic