-Skalman- wrote:Med gamla 306 gti är den inte frågan om den tickar eller inte, utan hur mycket den tickar
Behöver inte vara något fel så länge det inte låter alarmerande högt.
Och alarmerande högt är hur högt? Låter tillräckligt högt att jag ska höra det om jag har fönstret nervevat och kör förbi en parkerad bil eller dylikt ända upp till farter runt 70-90kmh...
går bilen dåligt? inget med att kamremen somkan ha hoppat 1 kugg?
försök få tag i ett stetoskop för att hitta tickandet. vi har sånna på jobbet
men den är inte rund i slutet utan är ett längre rör som man kan sätta mot oljudet för att kunna utesluta vart det kommer ifrån.
svarta_fåret wrote:går bilen dåligt? inget med att kamremen somkan ha hoppat 1 kugg? försök få tag i ett stetoskop för att hitta tickandet. vi har sånna på jobbet men den är inte rund i slutet utan är ett längre rör som man kan sätta mot oljudet för att kunna utesluta vart det kommer ifrån.
Bilen går som normalt tycker jag, har inte märkt nån stor skillnad alls. Har tyvärr inte tillgång till sådan utrustning alls, men ska be min lokala meck titta på det och se vad han säger.
Var förbi min meck och han tyckte inte att det lät ett dugg farligt med min tickande motor, det kan låta mycket värre och inte vara nån fara sa han bara... Men om det blir värre så ska jag kolla förbi igen, så är väll bara o köra på och hoppas på att det släpper sakta men säkert nu när man har Wynn's och ny olja i.