Hur gör jag bäst ett byte från 19" till peugetfälgar?
Aha - det låter ju trevligt. Jag har dragit ett mail till annonsörenAlex wrote:Då är det ju ett klipp!HDDHunter wrote:Jag har mest fokus på det funktionella. Är det original peugeotfälgar så är det alldeles tillräckligt för mig.Alex wrote:Billigt! Men de var ju inte så snygga...HDDHunter wrote:Jag lurar lite på den här annonsen
http://www.abc-annons.se/215-55-17-dali ... 235433.htm
Är dina däck i hyfsat skick så kan du ju säkert gå plus minus noll på affären om du säljer dem. 6000 kr så har du nya däck i antingen den dimensionen som jag sa eller den som sitter på däcken (215/55)
Såhär står detLarzzon wrote:Titta i registreringsbeviset vilken däckdimension som står där.
Införskaffa Peugeot originalfälgar efter storlek enligt registreringsbevis då de är det bästa.
Kräng på lämpliga Michelin eller Bridgestone däck i dimension enligt registreringsbevis.
Däckdimension axel 1: 235/45R18 Fälgdimension axel 1: 7.50J18
Däckdimension axel 2: 235/45R18 Fälgdimension axel 2: 7.50J18
Nja, det behöver inte vara bäst. Men garanterat dyrast.Larzzon wrote:Titta i registreringsbeviset vilken däckdimension som står där.
Införskaffa Peugeot originalfälgar efter storlek enligt registreringsbevis då de är det bästa.
Kräng på lämpliga Michelin eller Bridgestone däck i dimension enligt registreringsbevis.
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Nu överdriver du lite ändåAlex wrote:Nja, det behöver inte vara bäst. Men garanterat dyrast.Larzzon wrote:Titta i registreringsbeviset vilken däckdimension som står där.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Originalfälgar brukar ha ett lägre andrahandsvärde än andra eftermarknadsfälgar.Alex wrote:Nja, det behöver inte vara bäst. Men garanterat dyrast.Larzzon wrote:Titta i registreringsbeviset vilken däckdimension som står där.
Originalfälgar brukar hålla högre kvalité än billiga eftermarknadsfälgar.
Originalfälgar brukar ha rätt offset, vilket ger mer komfort så som efterfrågades.
308 1,6T -10
Originalfälgar 18*7,5" till 407 finns det inte en enda till salu på hela blocket och jag har svårt att tro att det brukar finnas några. Sen är ju knappast 235/45 18 billigt heller.Larzzon wrote:Originalfälgar brukar ha ett lägre andrahandsvärde än andra eftermarknadsfälgar.Alex wrote:Nja, det behöver inte vara bäst. Men garanterat dyrast.Larzzon wrote:Titta i registreringsbeviset vilken däckdimension som står där.
Originalfälgar brukar hålla högre kvalité än billiga eftermarknadsfälgar.
Originalfälgar brukar ha rätt offset, vilket ger mer komfort så som efterfrågades.
Originalfälgar brukar vara dyrare än billiga eftermarknadsfälgar som håller godkänd kvalité.
Originalfälgar har säkert rätt offset, vilket säkert även de flesta eftermarknadsfälgar till 407 har.
Men de hittade fälgarna är ju verkligen ett klipp, eftersom de är original, är lagom stora, har ett schysst pris och utseendet inte har nån betydelse
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Vad tror ni om bildelsbasen? Kan någon av dessa vara vettiga?
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&g ... =112121102
Seciellt de längst ned som heter Cosmos.
http://www.bildelsbasen.se/?link=list&g ... =112121102
Seciellt de längst ned som heter Cosmos.
- Mean Machine
.. om du mailar Bild på fälgarna till mej, så kan jag ev byta dom mot mina splitt nya 17" med helt nya michelin värsting däck som satt på min nya 508 sw jag hämtade idag, dom har bara rullat 6,5 mil och givetvis inte en enda repa... men vill se dina fälgar först!
EDIT: Givetvis är dom peugeot orginalfälgar 17" och passar din....
EDIT: Givetvis är dom peugeot orginalfälgar 17" och passar din....
Peugeot 508 SW 1,6 e-Hdi -11 Allure med Pack Pilote 19" 245-35-19 och massa krimskrams
Re: Hur gör jag bäst ett byte från 19" till peugetfälgar?
var det intressant eller? kan ju givetvis fota om du ville se...
Peugeot 508 SW 1,6 e-Hdi -11 Allure med Pack Pilote 19" 245-35-19 och massa krimskrams
Japp det är intressant. Vad har du för mått på däcken?Team PK wrote:var det intressant eller? kan ju givetvis fota om du ville se...
Här är en bild
http://img88.imageshack.us/img88/3410/imag0628q.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Som du ser är den inte tvättad. Ekern kl 11 är inte skadad eller så. Bara smuts. Ingen däcktrycksmätare.
Som det ser ut nu är min arbetshypotes att använda mina nuvarande vinterfälgar som sommarfälgar. Förhoppningsvis visar sig dessa vara 17-tummare som passar till 215 i bredd. Därefter skaffa däck med så hög profil som rullomkretsen tillåter.
Därefter ev komplettera med en omgång likadana begagnade fälgar till för vinterbruk. Alt skaffa plåtfälg för vinterbruk om det inte går att hitta något till vettigt pris.
Just nu väntar jag på att firman där jag förvarar vinterdäcken ska gräva fram hjulen ifråga och kolla upp måtten.
HDDHunter wrote:Japp det är intressant. Vad har du för mått på däcken?Team PK wrote:var det intressant eller? kan ju givetvis fota om du ville se...
Här är en bild
http://img88.imageshack.us/img88/3410/imag0628q.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Som du ser är den inte tvättad. Ekern kl 11 är inte skadad eller så. Bara smuts. Ingen däcktrycksmätare.
Som det ser ut nu är min arbetshypotes att använda mina nuvarande vinterfälgar som sommarfälgar. Förhoppningsvis visar sig dessa vara 17-tummare som passar till 215 i bredd. Därefter skaffa däck med så hög profil som rullomkretsen tillåter.
Därefter ev komplettera med en omgång likadana begagnade fälgar till för vinterbruk. Alt skaffa plåtfälg för vinterbruk om det inte går att hitta något till vettigt pris.
Just nu väntar jag på att firman där jag förvarar vinterdäcken ska gräva fram hjulen ifråga och kolla upp måtten.
Här har du annonsen och bild...
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 37&t=79626" onclick="window.open(this.href);return false;
Detta kanske kan bli något.Team PK wrote:HDDHunter wrote:Japp det är intressant. Vad har du för mått på däcken?Team PK wrote:var det intressant eller? kan ju givetvis fota om du ville se...
Här är en bild
Här har du annonsen och bild...
viewtopic.php?f=37&t=79626
Jag har skickat PM till dig nu.
Jag har svarat men tror inte att det gått iväg... ligger i utkorgen o har gjort det den senaste timmen snart.. dåligt!
jag provar igen då
jag provar igen då
Ingenting som är dåligt med det. Att det ligger i utkorgen beror på att mottagaren inte läst det än...Team PK wrote:Jag har svarat men tror inte att det gått iväg... ligger i utkorgen o har gjort det den senaste timmen snart.. dåligt!
jag provar igen då
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91