Hur veta en bils värde?

Allmänna bilrelaterade diskussioner.
Lappen
Crew
Crew

Re: Hur veta en bils värde?

Post by Lappen »

Från bilpriser.se, analys på nuläget:
Prisbilden på begagnade bilar – generellt
Vi befinner oss i ett tillstånd där priserna rör sig nedåt och vi ser idag inga tendenser till förändring. Snarare tvärtom. Priserna på begagnade bilar fortsätter ner. Ett problem för prisbilden är att många bilar som kommer till begagnatmarknaden inte motsvarar köparnas krav på bränsleeffektivitet och bränsleslag. Samtidigt genererar bra nybilsförsäljning många inbytesbilar.
Det talar ju helt klart emot att marknaden skulle återhämta sig. Så det lutar än mer åt att priserna kommer att sjunka, mer.
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Pasta

Re: Hur veta en bils värde?

Post by Pasta »

Jaaacob wrote:Sålde min cupa för 40k för tre år sedan. det rasar ganska fort, men tror inte de går under 30 under en längre tid med tanke på kvaliten av just cupan :)
Men hur mycket betyder miltalen för värdet? När jag själv kollar på ny bil så ser jag ju gärna att den gått max 10-11.000 mil. Min är snart uppe i 14.000 och det känns som att man snart når en gräns då den upplevs extra gammal p.g.a. just milen - och typ når en annan målgrupp/prisgrupp. Jag själv kollar direkt vidare när jag ser att en bil nått 15.000 mil..

Jaaacob: Vad va det för årsmodell/miltal på din?
Post Reply