RCmaniac wrote:Är det någon som har bra tips på sänkfjädrar fram till RC:n? Vill sänka 30mm.
Och hur är det med sänkning bak egentligen? Hur blir fjädringen/väghållningen efter en 30mm sänkning?
Mvh
Daniel
RC är väl lite sänkt jämfört med GTi, väl? Då får du räkna på det oxå, för sänkfjädrarna är avpassade i dom flesta fall till gti, så då blir sänkning mindre än 30 mm om du använder dom fjädrarna.
Väghållningen bör bli lite annorlunda. Dock om man läser på http://homepage.ntlworld.com/nigel.wildgust/index.htm så säger han där att man det blir ännu bättre väghållning om man har samma styvhet på fjädrarna runt om, vilket skulle betyda att man kanske skaffar andra torsionsstavar...
Dock så verkar det gå rätt bra som det är nu för mig, sänkt 30mm runt om, men jag har å andra sidan inte kört så avancerat med min bil efter sänkningen.
Fjädringen blir inte annorlunda på din bil när du sänker bak, men däremot så kommer fjädringsvägen minska med hur mycket du sänker. på RC'n kanske inte lika stort problem som på XSi/Gti...