Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Jag köpte mig en hel Suzuki Swift GTI i väntan på att jag ska orka fixa 309:an.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån. 205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Mean Machine wrote:Jag köpte mig en hel Suzuki Swift GTI i väntan på att jag ska orka fixa 309:an.
den gamla?
isåfall har ju jag haft en sån, hade dock ett riktigt taskigt exemplar, körde sönder växellådan ganska omgående sen läckte den kylarvatten och blev misshandlad i en hagelstorm, men annars var den ganska rolig
Sjuka små bilar. Riktigt roliga.
Ägt en sådan och man drog ju polisens blickar till sig första kvällen man hade den. Öppet filter och... ehh.. sportigt avgassystem och så maxvarv på varje växel. Det hördes när man kom.
Men ruskigt råttigt skick på min. Den hade för övrigt 5 ägare på mindre än ett år och alla körde den som om den var stulen. Den sista av de fem var ju mindre glad då han fick haveriet som alla de andra fyra rimligtvis borde fått.
(//Lappen Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
arbetaren wrote:Är väl bara 100hk i en sån där? (och hur många av dom ligger inte nere i oljetråget efter alla dessa år..)
1,3 liters 16v motor, och runt 100 häst låter bekant, men den är väldigt varvvillig och fenomenet att man kör den som om den vore stulen känns även det väldigt bekant, det är en rolig bil, men jag tyckte den var ganska otillräcklig som substitut till min 205a, men sen hade jag ju ett vrålslitet ex också (som visserligen ser snyggt ut på bilderna ovan) '
glömde nämna att mina dämpare var sinnessjukt mjuka, det var som att köra på en pool-pressenning hela tiden
"Motor med vidhängande bil" får en helt ny innebörd efter att man rattat en swift GTi.
Kört "generation 2" som nybil, och "generation 1" som både 6år gammal, och 20år gammal.
Vågar påstå att de är "råttiga" från fabrik
Däremot var den GS:en Paulina hade i 3år ett helt annat väsen... allt satt fast.... inget skramlade..... var riktigt pigg för sina 71hästar och komforten är MASSIV för att vara en bil i Micrastorlek. Körde både 30 och 40mil i sträck utan problem i den, så länge man inte kör för fort för det börjar väsnas rätt bra över 130.
Märkligt att GTI och GS kan vara så olika.
Rosta lika bra dock....
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Jojomän, en 87:a köpte jag. Väldigt tomt på rost, dessutom har bilen faktiskt bara gått drygt 9000 mil (besiktningsprotokoll sedan 2000 har jag i min ägo, verkar ha rullat 3-400 mil per år ungefär). Men ja, den lär ju rosta som en galning till vintern, får hoppas att den inte blir så långvarig i min ägo. En och samma ägare på bilen sedan början av 90-talet som sedan sålde bilen till en gubbe på 40-50 bast som ägt den sedan i November. Oljebyte, rengöring av gasspjäll (trög gaspedal) och ut och gasa. 3.3 liter olja går det ner i motorn också, den är ju så söt!
Hittade dessutom lite chip till den, vore lite kul med varvstopp på 8600rpm. Frågan är om man ska satsa på att ha kul med den själv eller om man ska försöka få den såld vidare någon gång i framtiden.
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån. 205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
Det var inte roligt första gången och definitivt inte andra.
Du får nog göra ett bättre försök Pär. *Här ska det vara en smiley, men jag vägrar*
Att det var ett tråkigt skämt är jag medveten om, men avsåg inte att du skulle bli kränkt. Ledsen för det.
Morbidio wrote:Jag visste att det behövdes en smiley, men jag tyckte inte att du förtjänade det.
Nu har du fått skämmas tillräckligt.
Huruvida något är en kränkning eller ej avgörs av mottagaren av kränkningen. Därför var en ursäkt på plats. Den antydda smileyn antog jag vara enligt din standard.
Mean Machine wrote: Frågan är om man ska satsa på att ha kul med den själv eller om man ska försöka få den såld vidare någon gång i framtiden.
Sälj den i delar, jag vill ha härva, motor, låda, startmotor, spakställ å insug, grenrör. Bra å ha för kojabesiktning
Give mee
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Mean Machine wrote: Frågan är om man ska satsa på att ha kul med den själv eller om man ska försöka få den såld vidare någon gång i framtiden.
Sälj den i delar, jag vill ha härva, motor, låda, startmotor, spakställ å insug, grenrör. Bra å ha för kojabesiktning
Give mee
Jag är inte så intresserad av att kränga den i delar, grannarna är sura på mig för den sunkiga 205:an som står här. Däremot kan du lugnt köpa hela bilen för 5000:- om någon vecka om det är intressant.
Alternativt byte mot en XU9J4Z med låda och montering i min BX.