Sitter inte spindeln på länkarmen som syns bak i bilden? Det var väl spindeln på mina länkarmar vi stod och kände på i garaget?
(Med risk för att känna mig riktigt dum)
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Sitter inte spindeln på länkarmen som syns bak i bilden? Det var väl spindeln på mina länkarmar vi stod och kände på i garaget? (Med risk för att känna mig riktigt dum)
Det var spindelleden vi kände på.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 Körde: 306 Roland Garros 1.8 -99 406 V6 3.0 Sport -01 206 GTi -00
Sitter inte spindeln på länkarmen som syns bak i bilden? Det var väl spindeln på mina länkarmar vi stod och kände på i garaget? (Med risk för att känna mig riktigt dum)
Det var spindelleden vi kände på.
Tusen tack! Nu måste jag sluta mygla och springa tillbaks till jobb...
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
whale wrote:Varför finns det inte avgasystem i aluminium?? Eller finns det?
Aluminium smälter vid temperaturer över 600 grader och är utmärkt värmeledare varför hela avgasröret skulle kunna börja smälta även vid moderatkörning (katalysatorn brukar ju bli ganska varm som bekant ). Vidare är priset ett annat problematiskt kapittel, svår att handskas med ett annat (alla kan inte svetsa aluminium...) osv osv
Följdfråga då, hur mycket värme tål ett normalt avgassystem i stål eller vad de nu är gjorda i för material, innan det smälter?
Samt, hur varmt brukar det bli vid normal körning?
600 grader som mest?
Krille84 wrote:Följdfråga då, hur mycket värme tål ett normalt avgassystem i stål eller vad de nu är gjorda i för material, innan det smälter? Samt, hur varmt brukar det bli vid normal körning? 600 grader som mest?
Vet inte smälpunkten för stål, men det är lite varierande beroende på kvalitet.
Grenrör och kat har jag för mig blir runt 900 grader iaf.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Var kan man få tag på blinkerslampor som lyser oranget men ser silvriga ut i Kalmar/Karlskrona/Nybro-området? Har tyvärr inget biltema i närheten...
Var för ett tag sedan inne på mekonomen samt autoexperten i Karlskrona, men hittade då inget. Frågade dock inte om de kunde ta hem. Möjligt att de kan det? Var, förutom biltema, säljs de?
Det blir väl dyrt att beställa från nätet när frakt och så tillkommer, är tyvärr inget annat jag också ska skaffa.
(Är ute efter lampor till sidoblinkers till 406a.)
Var idag i Kalmar och kollade runt lite. Varken Mekonomen, Autoexperten, AD Center eller Meca hade till sidoblinkers. Tre av dem hade dock 21W (fram + bak). Så blir väl till att beställa från internet.
Har tänkt på en sak som jag aldrig egentligen lagt ner så mycket energi på att ta reda på. En högerstyrd bil, ligger pedalerna och växlarna spegelvänt i dom eller är det lika som en vänsterstyrd bil?
Kristian wrote:Har tänkt på en sak som jag aldrig egentligen lagt ner så mycket energi på att ta reda på. En högerstyrd bil, ligger pedalerna och växlarna spegelvänt i dom eller är det lika som en vänsterstyrd bil?
Det skulle se ut med spegelvända pedaler.. Allt är lika, men bara en sån sak som att växla med vänstern istället för högern kan ställa till det föreställer jag mig.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496 __________________ "Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn."
Kristian wrote:Har tänkt på en sak som jag aldrig egentligen lagt ner så mycket energi på att ta reda på. En högerstyrd bil, ligger pedalerna och växlarna spegelvänt i dom eller är det lika som en vänsterstyrd bil?
Det skulle se ut med spegelvända pedaler.. Allt är lika, men bara en sån sak som att växla med vänstern istället för högern kan ställa till det föreställer jag mig.
Man kör ett tag med halva bilen på trottoaren innan man får grepp om det