El_Zeta wrote:206RC fälgar.. Har 307'an sålts med likadana fälgar utseendemässigt fast 6.5" och ET 31? Eller skiljer dom utseendemässigt? Blir ju inte klok.. Hittade detta:
406_Jonathan wrote:Stereoram till eftermarkandsstereo till 406: Det skiljer väl inte mellan coupé/sedan/kombi eller höger/vänsterstyrd? Borde vara likadana eller?
Nej, såvitt jag kan komma ihåg är ju mittkonsollen identisk på de olika modellerna.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Påverkar grenrörsutformning och downpipe just de tjutande turboljudet?
16T turbon på min T16 nu tjuter nå överdjävligt precis när den börjar ladda, som någon startar en jetmotor.. sedan försvinner ljudet/överröstas det av ljudinsugsluft på högre ladd..
Inge fel på turbon, köpt nyrenoverad av Airtune så den är i bra skick..
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Zkronk wrote:Det är väl bara till skivbromsar man behöver reduceringsventilerna?
Även till de trumbromsar som inte har reduceringsventiler i bromscylindrarna. De puggar som inte har separata reduceringsventiler med trumbromsar bak, har det.
Skojig felkälla som man kan riva sig i skallen på i evigheter om den ena bråkar
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Hannes Alvesson wrote:Hur fäster man rallystänklappar bäst/lättast? Det första jag kommer att tänka på är självborrande skruv med brickor men det känns lite brutalt.
Fäst de i innerskärmarna om du har sådana, de är ju oftast av plast och således ganska bra att fästa stänklappar i. Några borrhåll och skruv så är det fixat
Dieselfrälst i samarbete med 207 1,6 HDI Dieselpower. Diesel is the shit...
Vettu, där är knappt några innerskärmar på rallyen, det upptäckte jag igår Dom sitter på plats nu iaf och lika på båda sidor Bara hoppas att dom hindrar tjära och skit att sätta sig på sidokjolarna.
406 coupén: Vänster bakhjul glappar lite klockan 12, alltså överst. Borde vara hjullagret, eller kan det vara något annat?
Min polare som gått fordon tyckte dessutom när han åkte i bilen att det lät som ett dåligt hjullager bak, troligtvis vänster. Oljudet blir lite högre när man svänger åt höger.
Kan jag vara säker på att det är hjullagret vä bak eller?
Ja du Jonte, det enda jag någonsin är säker på när det gäller bilar är punka. Bilar är lite som kvinnor. Bara för att du köper luderbensin innebär det inte att det är fritt fram för att provköra.
Vad är acceptabelt i skevhet på bromsskivor? Funderar beroende på mina skakiga inbromsningar på Kullen i söndags.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Jag har 0,15 på ena och 0,17 på den andra. Kanske inte undra på att det skakar.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.