Finns ett gäng trådar om detta.
Har du en 206a som inte är RC så råkar jag ha en Griffith's Quickshift liggandes som jag aldrig orkat montera och troligen aldrig lär orka göra heller
Jönsson wrote:Bilen det gäller är en 405 Mi16 av 91 års model..
öhlin wrote:Jönsson wrote:Bilen det gäller är en 405 Mi16 av 91 års model..
Är också intresserad
Krille84 wrote:Hur kommer det sig att hastighetsmätaren har svårare att visa rätt ju högre fart man håller?
Och om den visar 8km/h för mycket när man håller 70 riktig fart, vad kan man ungefär anta att man egentligen kör i när den visar 200?
MrPallman wrote:på spindelleden på bärarmen sitter det en metallbit, kanske någon form av avskrapare för bromsskivorna.
Vad gör detta? Behövs det?...efter att jag bytt bärarm så sitter inte avskraparen fast längre. Funderar på att ta bort dom då jag är rädd för att de ska förstöra gummiskyddet på den nya spindelleden (=dyrt)..
MrPallman wrote:på spindelleden på bärarmen sitter det en metallbit, kanske någon form av avskrapare för bromsskivorna.
Vad gör detta? Behövs det?...efter att jag bytt bärarm så sitter inte avskraparen fast längre. Funderar på att ta bort dom då jag är rädd för att de ska förstöra gummiskyddet på den nya spindelleden (=dyrt)..
Mangie wrote:Länk önskas till den där däckjämförar sidan. Man skrev in profilen på nya o gamla däcket så fick man reda på hur mycke de skilljer i rullomkrets
Niklas wrote:ta en fräsh packning, montera efter skruvhålen, markera allt gods innanför packningens inre kanter med tuschpenna.
gör samma sak på andra delen du ska matcha.
gör en mjuk fasning/radie in från packningen, slipa bort allt det markerade godset. luftdriven hårdmetallfil kommer väl till hands, är det alu fungerar även en dremel.