idiot-tråd ('Våga fråga'-tråd )
- 406_Jonathan
Till bagageluckan på 205an så sitter det något lås, solenoid? Som drar till när man trycker på en switch. Den har jag slängt, då den var så stor och jag har tänkt byta ett tag nu.
Men jag hittar ingen tre läges switch som är återfjädrande.
Tror det är vad jag behöver.
Om det går att fixa med relä?
Från solenoiden är de två kablar. "+" - plus och "-" - minus och solenoiden drar ihop sig, "+" - minus och "-" - plus. Så trycker den ut.
Hur löser man det, går det att lösa med ett relä?
.
Från solenoiden är de två kablar. "+" - plus och "-" - minus och solenoiden drar ihop sig, "+" - minus och "-" - plus. Så trycker den ut.
Hur löser man det, går det att lösa med ett relä?
Bromsbelägg 60% http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 343#902343
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Säljes Peugeot 205 Green 1.4 -90
Såld Peugeot 406 ST 2.0 -96
Skrotad - Peugeot 106 XSI 1.6 -92 (Banbil)
Såld - Peugeot 106 XSI 1.4 -92
Robin Nielsen
Kör Volvo S70 T5 -99
Säljes Peugeot 205 Green 1.4 -90
Såld Peugeot 406 ST 2.0 -96
Skrotad - Peugeot 106 XSI 1.6 -92 (Banbil)
Såld - Peugeot 106 XSI 1.4 -92
Vet inte om det är alla bilfabrikat men då jag jobbade som bildemontör så fick skroten tillbaka bagageluckan från en Audi som bilverkstan inte ville ha för den kom från en importbil och den bilen saknade det rostskyddet som svensksålda Audi hade.
Peugeot 605 SRTI 94
Amazon 69
____..)/.._____..)/.._____..)/..______..)/..______..)/.._____
¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯¯””/(”¯¯¯¯¯
Amazon 69
Dom flesta moderna bilar har väl galvad kaross så jag har svårt att tänka mig att det skulle vara några större skillnader.
Däremot kan finnas vissa saker som den svenska generalagenten har valt som standard på svensk-sålda bilar men som är extrautrustning i andra länder. Sen väljer man kanske olika utrustning beroende på var man bor, men det gör man ju i södra jämfört med norra Sverige också.
Däremot kan finnas vissa saker som den svenska generalagenten har valt som standard på svensk-sålda bilar men som är extrautrustning i andra länder. Sen väljer man kanske olika utrustning beroende på var man bor, men det gör man ju i södra jämfört med norra Sverige också.
Kör: 806 2,0 8v -00
Till salu: 306 xsi -94
Till salu: 306 xsi -94
Susanne wrote:Varför ska man inte köpa en privatimporterad bil? Bilen ifråga är importerad 2005 (tillverkad 2001). En ägare från 2005-2011 och sen såld till en bilfirma. Slänger med en blocketlänk.. http://www.blocket.se/stockholm/Citroen ... ?ca=11&w=2
Enda argumentet är att försäkringspremien kan vara högre för import av ngn outgrundlig anledning.
Svensksålda brukar var MER rostiga pga vårt vägsalt.
205 GTI och ett gäng italienskor.
Let´s travel in restrained elegance.
Let´s travel in restrained elegance.
Läste för ett tag sen i nån tråd där det stod nåt om en ventil som kunde kärva eller nåt. den kunde göra så inte turbon laddade.
Det har nu blivit mer och mer vanligt att min 605 är slöare så jag misstänker denna ventil... Men var sitter den? kan den fixas på nåt vis eller är det nytt som gäller.
Det har nu blivit mer och mer vanligt att min 605 är slöare så jag misstänker denna ventil... Men var sitter den? kan den fixas på nåt vis eller är det nytt som gäller.
Peugeot 605 SRTI 94
Amazon 69
Amazon 69
Morbidio wrote:Är det någon som vet om det skiljer sig något på bältena i 206:an modellerna/årsmodellerna emellan? Då menar jag bältena till framsätena.
Har lagt märke till att på äldre PSA-bilar kan det sitta olika bälten trots samma årsmodell. Är väl samma där som med typ generatorer, olika underleverantörer.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
det tror jag verkligen inte om det inte är färg som skiljer då.Morbidio wrote:Är det någon som vet om det skiljer sig något på bältena i 206:an modellerna/årsmodellerna emellan? Då menar jag bältena till framsätena.
Peugeot 205 CTI
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Nissan Skyline R33 GTST 4Door
Tidigare
106 Rallye
306 Dimma
306 Gti6
205 Mi16
405 Mi16
740 GLT
E46 320 Touring
Morbidio wrote:Hur mycket vatten rinner det ut när man byter termostat på en JAZ?
ca 1,5 dl?
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
nä. toppa du upp med vatten om du inte har kylarvätska om det är det du tänker på
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205mi16 Monte Carlo-91
Det beros på hur snabb man är 
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Bim wrote:Till bagageluckan på 205an så sitter det något lås, solenoid? Som drar till när man trycker på en switch. Den har jag slängt, då den var så stor och jag har tänkt byta ett tag nu.
Hur löser man det, går det att lösa med ett relä?.
Går inte att göra länkar från Elfas sidor med filtrering. Använd länken nedan och filtrera ut switchfunktion (on)-off-(on) och poltal 2, då ska du få 6 träffar.
https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?toc=20427&name=miniatyr-vippstromstallare
Om du kopplar in en sån rätt behövs inga reläer.
PSC #1119
205 Mi16
205 Mi16