För en modern sugmotor under 180 häst räcker det toppenbra.
Finns ju ganska turbobilar som har den storleken med lättryck och lite större snäckor bland annat.
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Ska montera en ny baklucke-spoiler imorgon på bilen. Orginal-varianten.
Som bekant ska man borra hål i bakluckan för genomgående skruvar in i vingen. Frågan är vad ska man rostskydda hålen med, plus någon form av loctite eller gänglåsning till skruvarna? Funkar gängtejp?
arbetaren wrote:Det är bra träning för högerfoten att pumpa ur luften också.. Bytte bromsolja på en lastbil nyss och fick hålla på ett bra tag.
Bromsvätska!!!
Precis så är det
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
arbetaren wrote:Det är bra träning för högerfoten att pumpa ur luften också.. Bytte bromsolja på en lastbil nyss och fick hålla på ett bra tag.
Bromsvätska!!!
Precis så är det
eller hur! Det är få saker jag egentligen bryr mig om eller har åsikter om eller ja, jag har åsikter om det mesta men bromsolja är ett stort no-no. Lite som att man inte säger golv på ett fartyg.
Förresten, är det inte meningen att det ska vara luft i bromssystemet på en lastbil? ^^
Dart wrote: Förresten, är det inte meningen att det ska vara luft i bromssystemet på en lastbil? ^^
Är både luft och vätska
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Kommer snart att köpa min första bil och har siktet inställt på - tja jag vet inte vad än.
Kan inte så mycket om bilar än men är inställd på att lära mig så mycket det går.