Om högerhjul fram glappar horisontalt men inte vertikalt, vad skulle kunna vara?
Styrled, kanske till och med drivaxel?
Låter som styrled tycker jag. Drivaxel tvivlar jag starkt på
Drivaxeln är lite kass den med, jaja får jaga tag på en ny för det glappar rejält hahahaha
Får jag bara fråga hur drivaxeln kan vara kass? det är väl ändå knutarna, om inte axlarna har vridit sig?
Glapp horisontalt så lär det vara styrled,styrväxel
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
Med den prisskillnaden? Ingen tvekan i min bok.
Jag har slutat handla batteri på Biltema. Batterilagret klår dem på fingrarna både på pris och kvalitet.
(//Lappen Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Har 405 T16 nån särskild utrustning utöver det en LeMans har? Har de färddator?
(Menar givetvis inte turbo och 4x4 utan komfortutrustning)
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
HellMek wrote:Har 405 T16 nån särskild utrustning utöver det en LeMans har? Har de färddator?
Nej, inte mer än att sista årsmodellen (1995) har airbag i ratten och farthållare som tillval. Jo, man kunde nog välja till CD-växlare också. Men detta kanske LeMans har också?
HellMek wrote:Har 405 T16 nån särskild utrustning utöver det en LeMans har? Har de färddator?
Nej, inte mer än att sista årsmodellen (1995) har airbag i ratten och farthållare som tillval. Jo, man kunde nog välja till CD-växlare också. Men detta kanske LeMans har också?
Dom grejerna fanns som tillval på vanliga 405 med. Reparerade nyligen en LeMans -95 som hade original larm och läderratt med airbag.
Min gröna Mi16 levererades ny med cd-växlare. Farthållare står som "utan" när jag kollar båda mina bilar på serviceboxen men jag får känslan att man kunde få det på begäran.
Blir säkert massa kommentarer från de som äger riktiga T16 nu när jag bygger en motsvarande
Dart: Jag är väl en av dom få som inte tycker T16-fälgen är så lockande
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
ottis wrote:farthållare har jag saknat... det kan inte varit vanligt på dom..
Nej aldrig sett på Peugeot från den tiden, däremot på Citroen. Finns dock väldigt fina eftermarknads idag, men dom är rätt dyra. Finns en svensk tillverkare som jag tror heter PDQ. Monterade dom som original på Honda.
ottis wrote:farthållare har jag saknat... det kan inte varit vanligt på dom..
Nej aldrig sett på Peugeot från den tiden, däremot på Citroen. Finns dock väldigt fina eftermarknads idag, men dom är rätt dyra. Finns en svensk tillverkare som jag tror heter PDQ. Monterade dom som original på Honda.
Rätt säker på att det är PDQ som sitter eftermonterade i Peugeoter (och Citroëner?) från förra århundradet med, det var ju inget vanligt tillbehör (pga. priset kan man tänka) men en och annan 605 och 406 hade det ju ivf.
Det kan du säkert ha rätt i
Får nog skaffa en sån så småningom, lättare att behålla körkortet då
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
katten på den var ju vinklad men skulle man kunna bygga om annars?
Kattar är oftast bara flödesmässigt märkes-specifika, men det har med uppvärmingshastighet att göra också. Lambda-sonden kommer väl oftast från Bosch, men kan ha olika kontakter. Mät på kablarna, 12v på förvärmning och mellan 0 och 1 V på signalen.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
ottis wrote:katalysator o lamda sond.. är det nåt som är specifikt för varje motor?
en kompis har en Ford Galaxy 2.0 för att felsöka kan man testa med min lamda från XU9J4?
katten på den var ju vinklad men skulle man kunna bygga om annars?
Kattar är oftast bara flödesmässigt märkes-specifika, men det har med uppvärmingshastighet att göra också. Lambda-sonden kommer väl oftast från Bosch, men kan ha olika kontakter. Mät på kablarna, 12v på förvärmning och mellan 0 och 1 V på signalen.
tack! skall mäta den som sitter nu med först hoppas det bara är den..
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista! söker en slang