Eftersnack Gelleråsen 040925

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
LeifB

Bråttom

Post by LeifB »

Som synes på bilden från Rash:

http://hem.bredband.net/b272126/rash/HPIM0902.JPG

så förstår ni nog varför jag har bråttom att komma imål.

:wink: :? :shock: :oops:
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Re: Bråttom

Post by Rash »

LeifB wrote:Som synes på bilden från Rash:

http://hem.bredband.net/b272126/rash/HPIM0902.JPG

så förstår ni nog varför jag har bråttom att komma imål.

:wink: :? :shock: :oops:

Var du så törstig? :lol:

Välförtjänta öl iallafall! Man kanske ska fundera ut en liknande strategi: Dricka litervis med vatten innan ett rejs och sedan köra gärnet för att komma i mål fort och få gå på toa :mrgreen:
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
Guest

Post by Guest »

Rash wrote:
LeifB wrote:Dricka litervis med vatten innan ett rejs och sedan köra gärnet för att komma i mål fort och få gå på toa :mrgreen:

Vatten ?????????????????
Rash
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Rash »

Anonymous wrote:
Rash wrote:
LeifB wrote:Dricka litervis med vatten innan ett rejs och sedan köra gärnet för att komma i mål fort och få gå på toa :mrgreen:

Vatten ?????????????????

Dricker man öl innan rejset så kanske man blir lite överambitiös och tror sig vara Schumacher... :mrgreen: :wink:

Indianerna gjorde ju tydligen så förr i tiden...att dricka mycket vatten dagen innan de skulle ut i krig, så de vaknade tidigt. Själv gjorde jag detsamma ifall ifall de två väckarklockor jag ställt inte skulle funka, gjorde det dagen innan jag skulle ta licens. Fick nog gå på toa en gång i timmen dagen efter :lol: :wink:
Honda CBR600RR -07 a la Supersport
http://www.highsider.se
Rachid Rachid Peugeot Sport Club
LeifB

Post by LeifB »

Sorry, glömde logga in!
Stenis
Super Senior

Post by Stenis »

Leif: Man ska inte blanda öl och räjjsing!!! Hur ska man då kunna hålla båda händerna på ratten?? :roll:
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
LeifB

Post by LeifB »

Racing har flera dimensioner, racing på dagen och socialt umgänge och lite pilsner tillsammans med trevliga kompisar på kvällen.

Våra racingevenemang är alltid under flera dagar där den sociala delen är i alla fall för mej en viktig del.
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Kan intyga att "lägerlivet" verkar avslappnat och skoj! Tror dessutom inte att ngn skulle låta ev öldrickning inkräkta på körningen. :thumbup:

Jag har f.ö. inte tagit det särskilt hårt alls att jag var långsammare än förväntat, men är långtifrån nöjd. Hade jag varit nöjd, så hade jag, enligt mitt sätt att se saker, inget i en tävlingsbil att göra. Det som fortfarande irriterar mig är att jag tillät mig själv köra träning 3 utan fokusering på det jag höll på med och att det sedan hade viss påverkan på körningen. Men förhoppningsvis innebär det att jag inte gör om det.

Sen att jag "ältar" vad som hänt och vad som brister är bara del av en mental process som är nödvändig att gå igenom för att förbättras. Har definierat några konkreta punkter att tänka på, men kommer att fortsätta att försöka undvika att sätta mig i situationer jag inte klarar av, vilket passar mitt psyke bättre än att chansa och dra lärdom av det. Jag resonerar som så att man blir definitivt inte snabbare av att sitta i en sandfålla och att det nog ändå totalt sett går snabbare att få upp tempot om man ser till att få så många varv som möjligt.

Hyser heller ingen tvekan om att jag så småningom (även om det kanske tar irriterande lång tid?) kommer att vara uppe i fältet och konkurrera om annat än de sista placeringarna. Om jag tvekade över det, så skulle jag ha svårt att motivera mig för en fortsättning.

Nu kan det ju komma att visa sig att jag inte motsvarar mina förväntningar på mig själv, men det är en mycket senare fråga. :)
EN 14497
Reinhold

Post by Reinhold »

:shock: Att hamna i en skarp race situation innan man lärt sig bilens
beteende ( bra & dåliga ) är säkert svårt . Man är nog inte någon bra
analytiker när hjälmen är fylld med adrenalin. Sen kommer tankar som :
- Är det " bara" jag som kör så här dåligt ?
- Har jag den bil som går sämst ?
Dom tankarna är vi många som haft när vi var rookisar.

:idea: Ta tillvara dom tillfällen som finns kvar i år, att komma underfund med bilen utan störande stress. Det kommer att ge dig ett antal förbättrings punkter att jobba med under mörka vinter kvällar.
( PS: Ett tips Kolsva MS hyr Gelleråsen 10 oktober. Bankörning - inte race )

205 GTI Evo-N
Pär H
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Pär H »

Reinhold wrote: ..........( PS: Ett tips Kolsva MS hyr Gelleråsen 10 oktober. Bankörning - inte race )

205 GTI Evo-N
Var hittar man mer info om dagen? Kom in på http://hem.passagen.se/kolsvams/ via rejsa.nu, men det står inget där vad jag kan se....

Ska jag lägga upp det under "träffar och evenemang"?
EN 14497
Post Reply