205mi16 funderingar och tips... FÖR kompis räkning.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
BANZAI3030

Post by BANZAI3030 »

volvo suger wrote:
closetland wrote:
Claes B wrote:
closetland wrote:
Nicklas wrote:
vik wrote:Lite små tufft att ha en bil som det står 40`000 på! men jag har ju en bit kvar, då min Mi16 gått 23´000 :D

Jag ägde en 145:a ett tag som hade rullar 58k... 8)

Jag vill se en peugeot som har rullat de milen utan motorbyten.....oh my...

Väldigt många Volvosar som gått över 40k är motorn bytt i, skillnaden är oftast att inte många Volvoägare höjer på ögonbrynen för att byta motor i sin bil då en frisk motor går att få för 3-4 tusingar. Och jobbet tar sig vem som helst an.
Att våra PSA-motorer är lite känsligare för skötsel är nog sant, men man får också tänka på att de motorer man hör om som rasar här på forumet oftast sitter i 205 GTi eller 405 Mi16 vilket gör att man kan misstänka att de levt ett hårt liv redan från början...

Självklart.... Men vilken 240 har inte blivit misshandlad i flertal år av små sketna snorungar med truckerkeps? :lol:

Gasa till de rasar :roll:

Men händer det så mycket i en 240 när man ger full gas :wink:

"Gasa, så rasar det" vore kanske mer passande ;)

107 H.U.S.T.L.E.R
myspace.com/billcollectr
Veiko
Crew
Crew

Post by Veiko »

BANZAI3030 wrote:
volvo suger wrote:
closetland wrote:
Claes B wrote:
closetland wrote:
Nicklas wrote:
vik wrote:Lite små tufft att ha en bil som det står 40`000 på! men jag har ju en bit kvar, då min Mi16 gått 23´000 :D

Väldigt många Volvosar som gått över 40k är motorn bytt i, skillnaden är oftast att inte många Volvoägare höjer på ögonbrynen för att byta motor i sin bil då en frisk motor går att få för 3-4 tusingar. Och jobbet tar sig vem som helst an.
Att våra PSA-motorer är lite känsligare för skötsel är nog sant, men man får också tänka på att de motorer man hör om som rasar här på forumet oftast sitter i 205 GTi eller 405 Mi16 vilket gör att man kan misstänka att de levt ett hårt liv redan från början...

Självklart.... Men vilken 240 har inte blivit misshandlad i flertal år av små sketna snorungar med truckerkeps? :lol:

Gasa till de rasar :roll:

Men händer det så mycket i en 240 när man ger full gas :wink:

"Gasa, så rasar det" vore kanske mer passande ;)

Det stämmer nog bättre :roll:
Hälsa det till din farsa :roll:
--------------------------------------------
307 SW 2,0 -03

"Man ska inte knarka om man redan är dum i huvet!"
Christofer Soderbaum

Post by Christofer Soderbaum »

closetland wrote:
PelleW wrote:
Joakim Enoksson wrote:Tillgång och efterfrågan, bara att välja det som finns.

Sant. Det är vad det är, varken mer eller mindre.

finns även en gräns där det börjar bli idioti....

Nej Closet, det finns det inte i en fri värld.

Tror du saker blir billigare för att man vill att de ska bli det, då får du ha din lilla drömvärld för dig själv, men du behöver inte gnälla på helt okej och dessutom för marknaden naturliga priser för att du och dina vänner inte har råd.
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE

- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
leksak

Post by leksak »

Christofer Soderbaum wrote:
closetland wrote:
PelleW wrote:

Tror du saker blir billigare för att man vill att de ska bli det, då får du ha din lilla drömvärld för dig själv, men du behöver inte gnälla på helt okej och dessutom för marknaden naturliga priser för att du och dina vänner inte har råd.

:evil: gnäll inte på closetland för att han gnäller då!.. jävla gnällspik! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :fuck:
Mjeee..
closetland

Post by closetland »

closetland wrote:
PelleW wrote:

Well som sagt tycker att de flesta prutar friskt på allt... vad var det du sa när jag skulle sälja mina fälgar som rullat sedan mitten på sommaren? 4-5k....de var inköpta för 13k...hrmm...

Men i vilket fall...min kalkyl är denna...

205gti= ca 7-8k i halvschysst skick utan krav på varken styling eller lack... eller mil ...endast fungerande...det finns...

405mi16 kan man få tag på för lika mycket men ett konverteringsobjekt=ca 4-5k

hrmmm vad har vi nu tro...=13k på sin höjd...

Jag ger iaf inte någon hobbymekkare 10k för att byta motor....sen om detta är en drömvärld eller inte kära Christofer det är en annan sak...
äntligen har man sett NIN.

http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg

405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

closetland wrote:
Claes B wrote:
closetland wrote:
Nicklas wrote:

Jo...men så är ju i 90% av de bilarna motorn bytt minst en gång också... :roll:
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by srn »

ja.. iaf. så har jag en mi205 till salu! bra pris.. med eller utan en massa tillbehör.. är ju billigare utan alla extratillbehör.!

>>> [email protected]
Niklas

Post by Niklas »

en liten fotnot, hittar man en 205 för 6-10k är det oftast fortfarande orginal dämpare, bussningar etc kvar på den. Hittar man en 205 mi16 (eller för den delen gti) för 20k där dessa saker är bytta.. då är det bara att hugga på det, för en skithink + en hafsmotor som du konverterar själv är fortfarande bara ett lik tills du renoverat den.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
closetland

Post by closetland »

Niklas wrote:en liten fotnot, hittar man en 205 för 6-10k är det oftast fortfarande orginal dämpare, bussningar etc kvar på den. Hittar man en 205 mi16 (eller för den delen gti) för 20k där dessa saker är bytta.. då är det bara att hugga på det, för en skithink + en hafsmotor som du konverterar själv är fortfarande bara ett lik tills du renoverat den.

vettigt inlägg förstås MEN jag efterfrågade en funktionell bil inte en bil där allt redan är nybytt.... men du har en poäng. Vill dock tro att man inte får så mycket pengar tillbaka på renoveringssaker annars skulle nog halva psc klubben vara miljonärer när de sålt sina bilar :wink:
äntligen har man sett NIN.

http://www.nin.com/current/photos/6_18_05.jpg

405mi16 1991*krockad och skrotad*
405mi16 4X4 1990*såld*
BX 16V 1988*såld och påväg till slakten!!*
Fiat Turbo Coupe 20v 98 http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... highlight=
Joakim Enoksson
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Joakim Enoksson »

closetland wrote:
closetland wrote:
PelleW wrote:

Well som sagt tycker att de flesta prutar friskt på allt... vad var det du sa när jag skulle sälja mina fälgar som rullat sedan mitten på sommaren? 4-5k....de var inköpta för 13k...hrmm...

Men i vilket fall...min kalkyl är denna...

205gti= ca 7-8k i halvschysst skick utan krav på varken styling eller lack... eller mil ...endast fungerande...det finns...

405mi16 kan man få tag på för lika mycket men ett konverteringsobjekt=ca 4-5k

hrmmm vad har vi nu tro...=13k på sin höjd...

Jag ger iaf inte någon hobbymekkare 10k för att byta motor....sen om detta är en drömvärld eller inte kära Christofer det är en annan sak...

ha...

Om du byter motor och byggerom så tycker jag att du skall tänka på att det är enklare att tex byta, koppling/kamrem, osv osv...när man ändå håller på. annars så kanske du inte har en bil som fungerar så värst länge....
så....redan DÄR spricker din kalkyl fruktansvärt....
Trolle

Post by Trolle »

man får väl inte glömma att en 205MI16 brukar bli lite av en entusiastbil, jag tror säkert att de som bytt motor själva oftast sköter om bilarna mer än de som kör standard å det gäller inte bara motorn...

Sen att 205 och 405 levt ett hårdare liv kan mycket väl stämma, de inbjuder ju till lite mer gasa än en moderatcontainer :wink:
Svart 205 Mi16 -88 R.I.P skrotad
Röd 205 Mi16 -88 R.I.P ÄLGAJÄVUL!!!!
Cosmosvart 205 Mi16 -89Zender *SÅLD!*
Vit Ford sierra CLX -89 "sladda edition" *SÅLD*
Grön Toyota MR2 GTi -91 Glidarbilen *SÅLD*
Gråmetallic volvo 740 16v -89 "Traktorn"
Vit Toyota MR2 GTS Turbo -95 "Fartsyndaren"
Stebe
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Stebe »

Trolle wrote:man får väl inte glömma att en 205MI16 brukar bli lite av en entusiastbil, jag tror säkert att de som bytt motor själva oftast sköter om bilarna mer än de som kör standard å det gäller inte bara motorn...

Sen att 205 och 405 levt ett hårdare liv kan mycket väl stämma, de inbjuder ju till lite mer gasa än en moderatcontainer :wink:

Nu har du nog blandat ihop det ;)
#1683 Stefan Bengtsson
106 Rallye-97 Krockad och inlöst, 106 Rallye-97 Såld och bränd
106 Rallye-97 Bruksbilen, 106 Rallye-97 Banbilen?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower-07 Familjekombin
Post Reply