Efter att ha läst om era lyckade ingrepp tänkte jag också byta ut mina högtalare. Definitivt fram och bak och kanske tom. diskanterna dock tänkte jag låta orginalstereon sitta kvar för att behålla dator-funktionerna (antar attt den blir helt svart annars!?)
Kan någon vara schysst och maila mig instruktionerna (nce@spray).se
Tack
Beror på hur gammal bil du har. Trot att färddatorn är inbyggd i stereon från års mod '05. Alltså heter din stereo RD4 och du vill behålla färddatorn blir det mera komplicerat (läs dyrare), men det går...
Heimat: Hur har du dragit högtalarkablarna om inte genom gummislangen?
Dado> Fick inte in kabeln i gummislangen mellan dörren och bilen eftersom det sitter en kontakt i vardera änden så jag fick snällt dra kabeln brevid slangen. Säkerligen går detta att lösa på något sätt men fann inget just vid detta tillfället och funkar bra som jag har det.
heimat wrote:Dado> Fick inte in kabeln i gummislangen mellan dörren och bilen eftersom det sitter en kontakt i vardera änden så jag fick snällt dra kabeln brevid slangen. Säkerligen går detta att lösa på något sätt men fann inget just vid detta tillfället och funkar bra som jag har det.
OK, låter intressant. Har du bilder?
Har nämligen svurit att jag aldrig mera ska dra kablar u i dörrarna igen.
Rasorblade wrote:Vad sitter det för högtalare original i en 04.a?? Jag hade MDShögtalare i min?!
Har ett problem oxå...... mina dörrsidor bak vibrerar vid hög bas. ngn som har ngt bra tips att få slut på vibrerandet?!
Förra ägare har då bytt till MDS.
Angående vibrationer försök lokalisera. I o m att dörrsidan består av flera plastbitar är det möjligt att du får resonansvibrationer därifrån. Hur har du monterat själva högtalaren i dörrsidan? Sitter dörrsidan ordentligt fast i dörren (det är möjligt att clipsen är för små och då håller de inte riktigr bra)?
Vilken prisklass talar vi om? DLS C6 t ex kostar ca 1100:- och DLS C5 900:- och har en känslighet på 93 dB. Och bestämmer du dig sen att byta stereon med så duger de då också .
Last edited by dado on Mon Oct 02, 2006 15:35, edited 1 time in total.
Ang. DLS-erbjudandet på www.nardik.se, rekommenderar ni att man kör både bak + fram på en gång eller klarar man sig bra med fram? Är man dum om man bara köper 6.5" och inte diskanterna? Dvs är originaldiskanterna i 307:an så dåliga att det är värt att byta dem?
nobba wrote:Ang. DLS-erbjudandet på www.nardik.se, rekommenderar ni att man kör både bak + fram på en gång eller klarar man sig bra med fram? Är man dum om man bara köper 6.5" och inte diskanterna? Dvs är originaldiskanterna i 307:an så dåliga att det är värt att byta dem?
Du klarar dig bra med framhögtalarna. Köp hela paketet (förutom 6,5" och diskanterna får du också en filterbox).
Jag mailde dig förresten ang. manualen du hade på hur man tar loss dörrsidorna men jag vet inte hur ofta du kollar mailen. Så jag frågar här med...Har du möjlighet att skicka den?