Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Bim wrote:Om man inte vill turbokonvertera dvs. För det kan jag inte
NOS! Hur lätt som hels å installera. Bara å dra lite slangar å peta dit ett munstycke man tycker om: 30hk, 70hk, 150hk eller ...no limits!
Jag funderar på det Men det kostar ju.
Tycker inte gas e ngt å satsa på om inte du ska raktframräjsa. Annars visst! ...why not?
gas är kul ett tag, men det blir dyrt i längden. armin körde sin 205 mi16 med gas på deras 201m race, och med ganska hög dos. en tub räckte inte många race, och jag tror han betalade 400 spänn för påfyllning.
så det fanns nog en bra anledning till att han byggde turbo istället
NOS! Hur lätt som hels å installera. Bara å dra lite slangar å peta dit ett munstycke man tycker om: 30hk, 70hk, 150hk eller ...no limits!
Tycker inte gas e ngt å satsa på om inte du ska raktframräjsa. Annars visst! ...why not?
gas är kul ett tag, men det blir dyrt i längden. armin körde sin 205 mi16 med gas på deras 201m race, och med ganska hög dos. en tub räckte inte många race, och jag tror han betalade 400 spänn för påfyllning.
Säger ju det, kostar... NU gissar jag iofsig att Armin tryckte på rätt BRA med gas också
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Säger ju det, kostar... NU gissar jag iofsig att Armin tryckte på rätt BRA med gas också
Poblemet me gas e att rycket sjunker rätt fort å man tömmer sällan flaskan ordentligt. Dock har d nu kommit tryckluftsatta lustgassystem som gör att all gas förbrukas ( å räcker betydligt längre )
...men visst d kostar ju d me
Ahh, gas ska man bara ha för att spoola upp turbon!!
apropå armin.. är det någon som har koll på honom och hans supra nu? den går rätt bra när han inte dras med massa haverier av olika slag. han har visst kört 10.28? tror jag som bäst. var i hans garage för nån vecka sen och spanade lite på den, utan att armin ens vet det den kommer gå ännu fortare nu. en tredje soppapump tillagt och en ännu större/bättre turbo, nytt svänhjul/koppling osv
finns klipp på tuben om man vill kika, han är en jävel på att spaka också.
apropå armin.. är det någon som har koll på honom och hans supra nu? den går rätt bra när han inte dras med massa haverier av olika slag. han har visst kört 10.28? tror jag som bäst. var i hans garage för nån vecka sen och spanade lite på den, utan att armin ens vet det den kommer gå ännu fortare nu. en tredje soppapump tillagt och en ännu större/bättre turbo, nytt svänhjul/koppling osv
finns klipp på tuben om man vill kika, han är en jävel på att spaka också.
Bim wrote:Så.. Är det lönt att byta kammar? Nu när bilen är besiktigad.
Det avgör du själv. Jag skulle tippa på att operationen ger ca 145hk.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Bara att bli betalande medlem. Ta guld på samma gång.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Men vart är de, som de skulle svarvas? De går inte att slipa? Kanske är viktigt att de blir rakt också .
Du orkar inte editera bilden fort vart ungefär de skall svarvas/slipas:
Som jag skrev, du märker ju det när du ska montera dom!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.