Många kommer inte tro att du kör samma bil som förut.
Trist att du körde sönder bilen, sådant händer men det är trots allt bara en plåt.
Har kikat på den och den är rätt nära och bra. Men den hade rullat 23,5k mil i februari, skulle helst vilja ha en som gått lite mindre. Och som kanske är något år nyare. Men den kan ju vara i fint skick för det
Morbidio: räknade du på hur mycket soppa din 2.0T drack?
Hmm, jag har för mig att jag hört att bagageöppningen på coupéerna är väldigt små? Stämmer det? Jag har nämligen inte så himla stor marginal när jag ska ta med min elbas-högtalare i sedanen.
Den gröna i Sthlm har väl inte väldens snyggaste färg kan jag tycka men som bekant så är röven klöven.
Den gröna verkar fräsch och bra. Väldigt synd bara att det inte var en annan färg på den, har rätt svårt för den.
97:an. Mja, för dom pengarna kan man noga hitta en fas2.
Veiko wrote:Ska du ha 406a igen så borde du ju ta klivet till Fas 2.
Ja, jag skulle nog kunna ha råd med en fas2a. Men har egentligen ingen aning om hur framtiden ser ut för mig med jobb/högskola så vill inte bränna alla mina besparingar
406_Jonathan wrote:Morbidio: räknade du på hur mycket soppa din 2.0T drack?
Hmm, jag har för mig att jag hört att bagageöppningen på coupéerna är väldigt små? Stämmer det? Jag har nämligen inte så himla stor marginal när jag ska ta med min elbas-högtalare i sedanen.
Den drog 1 liter milen ungefär, lite därför jag bytte bort den för det är inte ok.
Den drog 1 liter milen ungefär, lite därför jag bytte bort den för det är inte ok.
Ok, jag körde min 2,0 på 1l/milen eller strax under. Och en 2.0T lär ju dricka lite mer. För att inte tala om en V6a
Ok, jag körde min 2,0 på 1l/milen eller strax under. Och en 2.0T lär ju dricka lite mer. För att inte tala om en V6a
Speciellt om du tänker på att det är roligare att gasa med de modellerna också.
http://www.blocket.se/stockholm/Peugeot ... ?ca=18&w=3 "de enda som måste bytas på den är en packning som sitter vid vevaxel packningen i sig kostar endast 200kr men att byta den kostar 2500kr"
Nog lite för dyr för mig... Men låter kostnaden rimligt? Skulle jag som amatör kanske kunna byta det själv?
Bah, inget fel med kombi. Blir så mycket roligare att köra ifrån folk då.
Köper du mindre motor än V6:an så bannar jag dig dirr! (psst snillet, fixar du va? ^^)
Min har rullat strax över 10k, kamremmen byttes för uh, 1.5 år sen. Övrig service har jag gjort själv. Obes då jag är politisk flykting från svensk bilprövning. Avställd. Blå är den, jättefin färg. Sådana dära blåa räserpaneler invändigt. Pyttipanna-inredning. Vettiga vinterdäck på apfula fälgar. Slicks på original GTR-fälgar. Går bra och du pissar på många standardbilar. Iofs är det väl inte så många rödljus där du bor ^^
150-amps generator istället för 120 som e original. Bra om du vill lira umpa-umpa i byn. Bytte även till en ny fin rem. Det gjordes för 2.5 år sen. Två liter atf-olja från biltema ingår! 2001 byggdes den av tre seriösa albaner. Bra grabbar de där för allting funkar i bilen, inkl tutan.
Funderar på att sälja den enbart för att jag ska flytta närmare plugget så jag slipper köra bakfull dit. Krypavstånd is the shit! Vore trist om den ska behöva stå i garage hela tiden.
Pris? Bra fråga, vad kostar de idag? 40-50k? Orka inte blocka.
hallå hissen, du vet att det finns fler växlar än tre va? Det är vad sexan tar blandad körning.
Hehe, alltid lika kul att läsa vad du skriver, Dart. Mellan 40-50k låter rimligt i mina öron för din bil, men min budget är tyvärr inte så stor. Sen, förutom att jag inte har råd, så är det ju en kombi också. Det vill jag ju inte ha
Jag som är hissen? Jag vet att det finns fem växlar framåt, och jag använder dom allihop!
Skulle kollat på min kära blåa 406 för sista gången i fredags i Karlskrona och dessutom hämta våra grejer som låg i den. Men då fick vi reda på att skroten redan hämtat den under torsdagen! Fastän de skulle vänta till nästa vecka. Så nu får vi åka upp till Växjö bildemontering istället imorgon.
Morbidio wrote:Du är säker på att du vill ha ytterligare en 2.0:a? Du tänker inte ens prova Turbon och/eller V6:an?
Nja, alltså en 2.0 räcker för mig. Även om jag gärna köper en 2.0t eller V6 istället om det dyker upp någon fin sådan till rätt pris. Tror att jag kan tänka mig alla tre motorerna, bara skick/miltal/pris/ort är OK.
Men jag har ju iofs inte provat någon 2.0T eller V6a än... Hittar ingen sån hos någon bilhandlare i närheten förutom en V6 automat -00 som kom ut idag.
Morbidio wrote:Du är säker på att du vill ha ytterligare en 2.0:a? Du tänker inte ens prova Turbon och/eller V6:an?
Nja, alltså en 2.0 räcker för mig. Även om jag gärna köper en 2.0t eller V6 istället om det dyker upp någon fin sådan till rätt pris. Tror att jag kan tänka mig alla tre motorerna, bara skick/miltal/pris/ort är OK.
Men jag har ju iofs inte provat någon 2.0T eller V6a än... Hittar ingen sån hos någon bilhandlare i närheten förutom en V6 automat -00 som kom ut idag.
Visst, 2.0 räcker bra till som vardagsbil. Klart roligare med 2.0T eller V6 men det kostar ju därefter också. Men köp ingen automat!
Visst, 2.0 räcker bra till som vardagsbil. Klart roligare med 2.0T eller V6 men det kostar ju därefter också. Men köp ingen automat!