Skulle vilja ha den liiiiite lägre fram faktiskt... men då blir det jobbigt att köra. vägbulor kan vara jobbiga redan nu, katten tar i.
Min nya bil!
Imorgon blir det mer uppfräschning. Värmepistol på stötfångare is the shit. Sen ska jag kapa sista biten på ljuddämparen, den där extremt fula böjen. Har stört mig på den ända sen jag köpte bilen.
Skulle vilja ha den liiiiite lägre fram faktiskt... men då blir det jobbigt att köra. vägbulor kan vara jobbiga redan nu, katten tar i.
pät wrote:Imorgon blir det mer uppfräschning. Värmepistol på stötfångare is the shit. Sen ska jag kapa sista biten på ljuddämparen, den där extremt fula böjen. Har stört mig på den ända sen jag köpte bilen.
Det skulle faktist se bra ut att sänka lite fram. Men jag vet hur jobbigt det är att köra med extremt låg bil
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Sänkte min 309gti för nån vecka sen. Mätte till skärmkanterna både före och efter och de skillde inte mer än 15 mm men f*n vad låg den ser ut! Får bli försiktigt över farthindren!
Nu
207 GT 1,6 Hdi -07
309 GTI -90
Förr
Volvo 740 kombi -92 (såld med 11000 mil på mätarn)
309 XS -89 (såld)(nu mera skrotad)
Saab 900 (Skrotad)
Renault 5 -87 (Skrotad)
Nissan Micra -92 (såld)
207 GT 1,6 Hdi -07
309 GTI -90
Förr
Volvo 740 kombi -92 (såld med 11000 mil på mätarn)
309 XS -89 (såld)(nu mera skrotad)
Saab 900 (Skrotad)
Renault 5 -87 (Skrotad)
Nissan Micra -92 (såld)
- Hannes Alvesson
- Klubbmedlem

Haha
Jag vill faktiskt sänka lite mer fram, bak är det ingen luft i skärmkanten faktiskt, kaaanske pyttelite. Men några centimeter till fram så skulle det bli najs. Men då skrapar det ju i överallt istället.
Såhär grymt funkar värmepistol btw:
Hyfsat mycket fräschare!
Var en på ett annat forum som visade den här bilen också när jag bifogade bilden ovanför..
Ska nog kapa böjen på avgasröret imorgon...
Jag vill faktiskt sänka lite mer fram, bak är det ingen luft i skärmkanten faktiskt, kaaanske pyttelite. Men några centimeter till fram så skulle det bli najs. Men då skrapar det ju i överallt istället.
Såhär grymt funkar värmepistol btw:
Hyfsat mycket fräschare!
Var en på ett annat forum som visade den här bilen också när jag bifogade bilden ovanför..
Ska nog kapa böjen på avgasröret imorgon...
- Mean Machine
Hmh, får ställa mig och putsa på min 309:a för att uppnå den där nivån, känner jag. Behöver lite mer än bara puts också iofs, men innan vintern är här ska den vara fin iaf. 
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån.
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Jönsson wrote:arbetaren wrote:Jag måste vara blind men vad har du gjort på bilderna ovan med värmepistolen? Ser ingen skillnad alls faktiskt.
Kolla på den första bilden på den gråa plasten så ser du att han börjat på högra sidan.
Eller så gör man så här:
Före:
Efter:
Bilen ser ut att vara flera år yngre på direkten. Måste dock säga att jag tycker det hade varit ännu snyggare om även "GTI16" tagits bort - "cleant"... som på gamla Filip. Men jag förstår att den dekalen ger en viss statushöjning....
2004 Peugeot 206 Griffe 1.6 16v
Vissa kanske tycker att det här är att förstöra bilen.. Men här är mina planer för bilen samlade på en bild: Stötfångare lackade i samma färg som bilen, vita lister och en sänkning fram. Tycker att bilen direkt ser många år yngre ut utan de svarta stötfångarna. Dekalerna blir det nog Inte.
Min vision!
Ris eller ros?
Min vision!
Ris eller ros?
pät wrote:
Ris eller ros?
Lovar du att köra som på bilden får du modifiera som du vill!
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
HellMek wrote:pät wrote:
Ris eller ros?
Lovar du att köra som på bilden får du modifiera som du vill!
Hehe, ohja! Jag tänkte köpa lite värmetåligare belägg och testa på bankörning nästa år. Har ju Mittsverigebanan nära till hands.
- S.Hedström
- Klubbmedlem

pät wrote:Jag växlar vid 6000rpm MAX när jag kör inspirerat. Men det är väl en bra sak.
Det är ju då det roliga börjar
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
HellMek wrote:pät wrote:Jag växlar vid 6000rpm MAX när jag kör inspirerat. Men det är väl en bra sak.
Det är ju då det roliga börjar
Helt rätt! Men jag är fortfarande van vid min XS tror jag, där började det roliga (nåja
Är väl lite nojjig för att kamremmen ska gå eller nåt dylikt.. Hur mycket pina tål dom här motorerna egentligen? Eller räknas det inte som pina vid 6500?
Btw, Sundin, om du läser detta. Vet du när kamremmen är bytt? (Det är väl dels pga brist på information om detta som jag inte kör som en galning).