Dart wrote:Surr...
Men ge dig nu, du är ju faktiskt en av de smartaste som hänger på detta forumet. Jag är inte ironisk. Är wirren slut eller vadan detta?
Jag förtydligar lite då. Hur vi kommer in på dragracing:
Jag skrev tidigare i tråden att det beror på vad man vill ha bilen till och hur man värderar om en bil är bra eller inte. MÅNGA värderar bilar bara efter 0-100. Helt ok men jag tycker det är en fattig och långt ifrån tillräcklig bedömning.
Toyota är skit, ja här anser inte jag att det behövs någon vidare förklaring. Jag tycker mig redan ha motiverat tillräckligt. Jag tar varje tillfälle i akt att försöka rätta till den felaktiga bilden av att Toyota är någon sorts unikum som aldrig går sönder eller krånglar. För det gör dem.
Lättare trimma jänkare. Detta hör ju ihop med "dragracing" diskussionen. Nja allt beror ju på hur man ser det. Skall man tillverka sakerna själv så är det samma jobb eller till och med dubbelt upp om man jämför V8 mot rak fyra.
Men om du på fullaste allvar påstår att det finns lika mycket delar att köpa till en pugmotor som det finns till cheva 350 eller fords 302 (för att ta de två motorer det tillverkats mest eftermarknadsdelar till) så får jag nog revidera min åsikt ovan. För de flesta köper på sig majoriteten av delarna. Sedan modifierar man en del av dem. Vidare är det snuskigt billigt att handla delar till dessa med eftersom det tillverkats i sådana kopiösa mängder.
Sedan så är det VÄLDIGT mycket enklare att plocka ut mycket hästar ur en motor på 5,7 liter för att ta 350 som exempel än 2 liter. Detta vet du.
Jag förstår helt ärligt inte din utgångspunkt i diskussionen. Du kanske kan förklara hur du tänker. Eftersom två bilar inte är tillräckligt att köra för att kunna bedöma en bil i din värld, vart går gränsen? Måste man ha kört 5 likadana bilar för att bedöma bilmodellen?
Att folk kör ras på en bil kan ju bero på en väldig massa faktorer. Allra helst om man varit och pillat på motorn.
Samma när folk kör av vägen.
Men två stycken nylevererade bilar, byggda med ett års mellanrum, utrustade exakt likadant som vid körning beter sig likadant. Ja, då anser jag mig kunna fälla dom över hur bilmodellen beter sig.