206 RC
Re: 206 RC
Allt klart och provkört.
Stort tack till fnatte för lån av verktygen, allt blir ju mycket lättare med rätt verktyg.
Totalt tog allt ca 15 timmar, det är väl ingen rekordtid, men jag tog det lugnt och funderade igenom varje steg så att det skulle bli rätt.
Jag ringde fnatte två gånger under arbetet, då jag blev konfunderad av konstruktionen. T.ex. verkar det lite märkligt att vevkuggen bara låses av remskivan. känns som att det kan bli problem om motorn bakskjuter (varför den nu skulle göra det
)
Sedan var det remspänningen som var lite bökig att få till.
Ställ gärna frågor till mig om ni kommer ge er på detta i en snar framtid, då jag har detta färskt i minnet nu
Sedan måste jag ge ett stort beröm till detta forum där det finns massor med information och massor med trevligt folk
MVH
/Danjel
Stort tack till fnatte för lån av verktygen, allt blir ju mycket lättare med rätt verktyg.
Totalt tog allt ca 15 timmar, det är väl ingen rekordtid, men jag tog det lugnt och funderade igenom varje steg så att det skulle bli rätt.
Jag ringde fnatte två gånger under arbetet, då jag blev konfunderad av konstruktionen. T.ex. verkar det lite märkligt att vevkuggen bara låses av remskivan. känns som att det kan bli problem om motorn bakskjuter (varför den nu skulle göra det
Sedan var det remspänningen som var lite bökig att få till.
Ställ gärna frågor till mig om ni kommer ge er på detta i en snar framtid, då jag har detta färskt i minnet nu
Sedan måste jag ge ett stort beröm till detta forum där det finns massor med information och massor med trevligt folk
MVH
/Danjel
206 RC
Föredömligt mycket bilder! Om du inte har något emot det skulle jag kunna skriva ihop en meckguide för RC'n med dom här bilderna.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
FR Autosport Sweden FTW
FR Autosport Sweden FTW
Det är en kanonide. Jag hjälper gärna till om jag kan bidra med något.
Jag har bättre storlek på bilderna om du vill ha också.
/Danjel
Jag har bättre storlek på bilderna om du vill ha också.
/Danjel
206 RC
Dags att bli betalande medlem nu då, som tack för hjälpen. 
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 35&t=79747
Välkommen. Så får du se till att testa prestandan på bana med.
Välkommen. Så får du se till att testa prestandan på bana med.
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Välkommen in i familjen! 
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator!
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
SKÅNE ÄGER!
just nu...
205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj