Vårträffen Göteborg 29 April

Här diskuterar vi såväl våra egna officiella träffar som mindre sammankomster och andra evenemang
Janne

Post by Janne »

f*n att man missat att det var vårträff, stod i drive-in precis när alla började komma till BK. Skulle iväg till skövde & hade tidspress då jag skulle jaga ikapp kompisarna som redan åkt. Tutade iaf på er, hoppas ingen trodde att man bara fulade sig & åkte förbi. Ni verkar haft det ball!
Mando

Post by Mando »

Janne wrote:f*n att man missat att det var vårträff, stod i drive-in precis när alla började komma till BK. Skulle iväg till skövde & hade tidspress då jag skulle jaga ikapp kompisarna som redan åkt. Tutade iaf på er, hoppas ingen trodde att man bara fulade sig & åkte förbi. Ni verkar haft det ball!

kan ha hänt att jag såg dig.
Bilar jag har haft.
106 Xsi-92 Såld, Seat Cordoba-04 Såld, Seat Leon Fr-07 Såld, Seat Leon Cupra-08 Skrot
Ford StreetKa-05 Såld,Saab 9-5 Sc-00 Såld

Bilar jag har.
Seat leon Fr tdi-10
Saab 9-3 Sc-07
m@s

Post by m@s »

En trevlig träff fick vi allt till! :D ...tom vädret höll :shock:
Kul å se alla efter den långa å sega vintern, nu lär det bli tätare med träffar hoppas jag!

Synd att jag inte lyckades hålla samma fina puts som andra, men som Pelle skrev: gaffatejp löser allt å e en av racingens viktigaste ingridienser! :wink:
...extraktorröret va iaf helt å funkar fint :wink:
www.almostracing.se

Pesjå 206 & Pesjå 205 Turbo "Black Pearl" ...å nu även en 406 2,0 16v som familjepulka
SNILLET
Crew
Crew

Post by SNILLET »

Rash wrote:
PelleW wrote:
Fredrik Sjöberg wrote:
PelleW wrote:Vi försökte se om man kunde se något av extraktorgrenröret på Mas bil. (det gick inte)

Vad gör ett extraktorgrenrör? Han sa ju att den var original eller så hörde jag fel? :)

Det sitter extraktorgrenrör på RC original ja.

Och även på 306gti 8) Det enda den kan göra är väl att ha bättre flöde för avgaserna..

Extractor-rör skall ju helst vara balanserat mot motorn, alltså kamtider/komptryck/varvtal etc etc. För att få ut det där "lilla extra" :wink: .Finns ju otaliga varianter till samma motorer, 4-1 / 4-2-1 samt olika längder och dimensioner beroende på vad man vill åstadkomma.

Fel extraktorrör på en motor "kan" garanterat göra ett sämre jobb än ett gjutet standardgrenrör. Precis som att rätt rör gör en herrejisses förbättring på en lite skrämd motor.

Motorer är en djungel :D
Hans Hellström

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

snillet wrote:Motorer är en djungel :D

En allt för dyr djungel. :? Men kul. :)
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
hellas

Post by hellas »

f*n panzer!!!

tråkigt å se att din kusin behandlat bilen så........

var ju ganska fin en gång i tiden faktiskt.... :D

men men........
peugeot 405 mi16 90 (såld)
peugeot 405 sri 89 (R.I.P. 24/8-06)
peugeot 405 mi16 92 (R.I.P. 24/8-06)
Peugeot 405 mi16 91 R.I.P. 15/11-05
peugeot 405 mi16 89 (såld)
peugeot 405 mi16 4x4 90
peugeot 405 T16 95
peugeot 205 mi16

Massor av reservdelar till 405 PM vid intresse!
Post Reply