Sugtrim 205gti -89
-
AnteKarlsson
Dock så är han väl inte den första som har gjort detta.. Är en hel del inom rally världen som gjort liknade...
Men måste hålla med om att den skickar ut en himla rolig upplevelse som inte mi16 motorn kan mäta sig med
Dock så ska man öppna upp plånboken lite mer också
Men måste hålla med om att den skickar ut en himla rolig upplevelse som inte mi16 motorn kan mäta sig med
Dock så ska man öppna upp plånboken lite mer också
AnteKarlsson
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
406 V6 Kombi
Cheva Tahoe
Re: Fungerar fortfarande
DODracing wrote:Nu har jag genomfört premiär tävlingen med min Pegga.Motorn gick helt underbart under hela tävlingen. Tyvärr var väghällningen helt fel, jag använde mina fjäderben jag hade på när jag körde banracing med bilen. De var alldeles för hårda, jag "studsade" i genom hela tävlingen. Som tur är får jag en ny chans nu på söndag. Då blir det med orginal fjäderben fram, jag måste ju prova mig fram. Jag länkar med en bild på min framfart i Arboga i torsdags.
![]()
http://www.racebilder.se/rc_bilder/arbo ... _0154.html
När och var är nästa race? Den där vill jag se och höra.
/Arne Lindgren
Det som inte brinner, det ruttnar
Den som tar på sig skorna stående, dör stående (Gammalt vikingaordspråk)
Man lever så länge man lär, inte tvärtom.
Jag har varit i handgemäng med en hkp3, och vunnit
Suzis dagbok ändrad 20100111
- Pelle Sörbergs
- Guldmedlem

Han körde tydligen nyköping i helgen som va, tyvärr ser det ut på bilderna att det blev stopp i andra kvalomgången och sen finns han inte med mer.
Hoppas vi får racerapport och att det inte va motorn som sa upp sig
Bilder finns här http://www.bernhardssonsrallycross.se/n ... 805112.htm

Hoppas vi får racerapport och att det inte va motorn som sa upp sig
Bilder finns här http://www.bernhardssonsrallycross.se/n ... 805112.htm

205 gti leksak
205 gti Bygge
306 roland garros flyttarumpanbil
205 gti Bygge
Hej alla Peugeot älskare.
Min ettriga fransyska sa upp sig i första heatet tyvärr nu i söndags. Jag åkte 2 träningsvarv och det gick mycket bra men i starten på första heatet så gick bilen bara på 3 cylindrar. Efter en hel del skruva så kastade jag in handduken, vi hittade inget fel. Vi hade bytt allt med elen och bränsle pumpades in så fint. Jag har nu när jag kommit hem gjort felsökning och upptäckt att felet på bilen är att kamremmen har hamnat en kugge fel. Som tur var så har det inte uppstått några andra just nu kända fel. Jag trodde först att ventil och kolv hade mötts i 4 cylinder för den gick inte att få och gå.
Jag hoppas nu att felet snart ska vara avhjälpt och jag ska tävla igen i Strängnäs den 25 maj.
Bilden i meddelandet ovan är en junior Peugeot med saab motor. Jag pratade med honom i helgen han vill byta tillbaka till Peugeot motorn igen, smart kille.
Sen kan jag hålla med om att detta roliga projekt har grävt en hel del ur min nu tomma plånbok, men va f*n smakar det så kostar det.
Vi ses laddade till tusen den 25 maj i Strängnäs, då ska det gasas igen.
Min ettriga fransyska sa upp sig i första heatet tyvärr nu i söndags. Jag åkte 2 träningsvarv och det gick mycket bra men i starten på första heatet så gick bilen bara på 3 cylindrar. Efter en hel del skruva så kastade jag in handduken, vi hittade inget fel. Vi hade bytt allt med elen och bränsle pumpades in så fint. Jag har nu när jag kommit hem gjort felsökning och upptäckt att felet på bilen är att kamremmen har hamnat en kugge fel. Som tur var så har det inte uppstått några andra just nu kända fel. Jag trodde först att ventil och kolv hade mötts i 4 cylinder för den gick inte att få och gå.
Jag hoppas nu att felet snart ska vara avhjälpt och jag ska tävla igen i Strängnäs den 25 maj.
Bilden i meddelandet ovan är en junior Peugeot med saab motor. Jag pratade med honom i helgen han vill byta tillbaka till Peugeot motorn igen, smart kille.
Sen kan jag hålla med om att detta roliga projekt har grävt en hel del ur min nu tomma plånbok, men va f*n smakar det så kostar det.
- Pelle Sörbergs
- Guldmedlem

- Pelle Sörbergs
- Guldmedlem

DODracing wrote:Hej alla Peugeot älskare.
Sugen på att åka till strängnäs och titta, problemet är väll dryckesintaget på lördagkväll till melodifestivalen och hälsan
Hittade 2 anmälda 205gti seniorer och 1 junior. Du är inte rädd för att banan är helt sönderkörd då de kör götlaandskuppen dagen innan?
205 gti leksak
205 gti Bygge
205 gti Bygge
DODracing wrote:Hej alla Peugeot älskare.
Va kul, skulle ha åkt och kollat BMCrace på mantorp men dom kör inte den klassen jag var intresserad just då, det bir nog strängnäs i stället.
Fast om det regnar blir det garaget...
Jag söker nog upp dig i depån.
/Arne Lindgren
Jag var igår och testade bilen på folkracebanan i Vingåker, allt känns bra sånär som på växelspaken men det är ju ett vanligt bekymmer.
Jag tror inte att det blir ett bekymmer med banan i Strängnäs, den är alltid så väl preppad så den ska nog hålla rätt bra. De kommer också att jobba på resten av lördagen så vi får nog en fin bana att gasa på.
Det vore kul Arne om du kom förbi i depån, leta efter en blå pegga med en vit och en röd rand, står brevid en likadant målad saab 99. (brorsan)
Nu ska jag bara hem och tvätta av bilen efter alla varv i Vingåker och bättringsmåla lite. Vi får hoppas på att det går bättre nu på söndag så att bilen får visa vad den går för på riktigt, synd bara att chauffören inte riktigt gör bilen rättvisa.
Jag tror inte att det blir ett bekymmer med banan i Strängnäs, den är alltid så väl preppad så den ska nog hålla rätt bra. De kommer också att jobba på resten av lördagen så vi får nog en fin bana att gasa på.
Det vore kul Arne om du kom förbi i depån, leta efter en blå pegga med en vit och en röd rand, står brevid en likadant målad saab 99. (brorsan)
Nu ska jag bara hem och tvätta av bilen efter alla varv i Vingåker och bättringsmåla lite. Vi får hoppas på att det går bättre nu på söndag så att bilen får visa vad den går för på riktigt, synd bara att chauffören inte riktigt gör bilen rättvisa.
Vill du flytta spaken så kan du ta vajersystemet från en 806 eller Evasion med XU10+BE låda å flytta över, sett bilder på en bil i storbritannien som har fått den operationen.
Han har satt den "dash" monterad, alltså högt monterad med kort spak. Skall tydligen underlätta vid körning på grus/rally. Om inte annat så får du bort växelstagen undertill vilket tydligen han iaf upplevde som ett problem när han enstaka tillfällen dök utanför spåret.
Han har satt den "dash" monterad, alltså högt monterad med kort spak. Skall tydligen underlätta vid körning på grus/rally. Om inte annat så får du bort växelstagen undertill vilket tydligen han iaf upplevde som ett problem när han enstaka tillfällen dök utanför spåret.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
DODracing wrote:Jag var igår och testade bilen på folkracebanan i Vingåker, allt känns bra sånär som på växelspaken men det är ju ett vanligt bekymmer.
Nr 444 och nr 421.. *gissar*
Jag hoppas på bra väder.
/Arne Lindgren
Hur kunde du gissa så rätt?
Bilarna 421 och 444 är våra. Så det finns även en "familjefejd" pågående under tävlingen. Tyvärr är brorsan en så pass bättre chaufför än mig men jag ska se till att han får sig en match om bästa placeringen i teamet.
Jag tänkte ta lite bondpermis nu ifrån jobbet och åka hem och putsa bilen lite inför helgens drabbning. Den måste ju glänsa inför all publik.
Jag tänkte ta lite bondpermis nu ifrån jobbet och åka hem och putsa bilen lite inför helgens drabbning. Den måste ju glänsa inför all publik.
- Pelle Sörbergs
- Guldmedlem

Racerapport
Nu har jag varit och luftat min Pegga i Strängnäs. Allt fungerade som det skulle sånär som på att när bilen blev varm blinkade oljetryckslampan. Blir till att felsöka lite, borde vara antingen givaren eller otät oljepump.
Bilen går mycket bra tycker jag själv, den räcker till för att slåss om poängen i Svealandscupen. Själv behöver jag mer tid på mig för att lära mig behärska bilens potential.
Min blygsamma placering var plats 29 av 53 anmälda. Jag tror att det sen bara blev 46-47 till start. Själv är jag "nöjd" med helgen, allt fungerade och det går bättre och bättre. Visst vill jag vara bland de 16 som går till final och får poäng. Men dit upp räcker jag inte ännu, jag hoppas och tror att i slutet av min första säsong eller i början av nästa ska jag vara i final. Jag fick några positiva "framgångar" iaf, jag höll emot och tog in på den "värsta" saaben. Sen klarade jag inte att hålla tempot då jag sladde för mycket och höll inte mina idealspår. Men trägen vinner, det kommer att bli en vinnarbil förhoppningsvis även med mig som chaufför.
Sen ja jag har en breddningssats på bilen. Det är om jag inte missminner mig en så kallad Gutmann breddning. Jag har 4 skärmar, huv och baklucka i plast. Lättare att plasta ihop istället för att knacka plåt efter varje tävling.
Jag får se när nästa tävling blir, det blir nog om en månad i Karlstad om allt stämmer.
Bilen går mycket bra tycker jag själv, den räcker till för att slåss om poängen i Svealandscupen. Själv behöver jag mer tid på mig för att lära mig behärska bilens potential.
Min blygsamma placering var plats 29 av 53 anmälda. Jag tror att det sen bara blev 46-47 till start. Själv är jag "nöjd" med helgen, allt fungerade och det går bättre och bättre. Visst vill jag vara bland de 16 som går till final och får poäng. Men dit upp räcker jag inte ännu, jag hoppas och tror att i slutet av min första säsong eller i början av nästa ska jag vara i final. Jag fick några positiva "framgångar" iaf, jag höll emot och tog in på den "värsta" saaben. Sen klarade jag inte att hålla tempot då jag sladde för mycket och höll inte mina idealspår. Men trägen vinner, det kommer att bli en vinnarbil förhoppningsvis även med mig som chaufför.
Sen ja jag har en breddningssats på bilen. Det är om jag inte missminner mig en så kallad Gutmann breddning. Jag har 4 skärmar, huv och baklucka i plast. Lättare att plasta ihop istället för att knacka plåt efter varje tävling.
Jag får se när nästa tävling blir, det blir nog om en månad i Karlstad om allt stämmer.
Tips.
Plasta av skärmarna så du har formar ifall det totalskiter sig med det som är på bilen.. det kan ju bli ett moln av plast i värsta fall...
Jag har inte hunnit ta bilderna ur kameran än men det kommer på alla tre 205-orna som var med.
Plasta av skärmarna så du har formar ifall det totalskiter sig med det som är på bilen.. det kan ju bli ett moln av plast i värsta fall...
Jag har inte hunnit ta bilderna ur kameran än men det kommer på alla tre 205-orna som var med.
/Arne Lindgren
Lite bilder.. mest motorrum.
Först Mikael Anderrsons, Rasbo, vita.
Och motorn..
Sen Richard Erikssons motorum
Och extractor.. Ser ut som 309GTI16-s men den har bara 4 portar mot toppen.
Och sist Per Norrsjös juniorklassbil.. den gröna som funnits på bild tidigare i tråden.

Först Mikael Anderrsons, Rasbo, vita.
Och motorn..
Sen Richard Erikssons motorum
Och extractor.. Ser ut som 309GTI16-s men den har bara 4 portar mot toppen.
Och sist Per Norrsjös juniorklassbil.. den gröna som funnits på bild tidigare i tråden.

/Arne Lindgren
Morbidio wrote:Sliced wrote:Lite bilder.. mest motorrum.
Du är förlåten.![]()
Trevligt med bakhjulsdrivet.
Det är tyvärr en SAAB motor i denna Peugeot inte någon bakhjulsdriven. Men som jag har sagt tidigare funderar killen på att sätta i en Peugeot motor istället.