Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
bosse50 wrote:Bara en liten försynt fråga i dessa tider av internet bedrägerier (ja jag är av naturen misstänksam av mig) vem av oss tar ansvaret för alla pengar när vi betalar till klubben i england eller vem det nu är vi betalar in våra ihopsamlade pengar till så vi inte blir blåsta på allt. För vår egen klubbmedlem litar vi väl alla på får jag tro. Det var ju jag som drog igång tråden från början men nu är jag själv en påhängare tack vare att Hedström hittade ett bättre pris och det tackar vi alla för!
Jag är inte ett dugg orolig iallafall. Finns dessutom ingen anledning för min bror att ta på sig skulden om vi skulle bli blåsta. Är man beredd att ta "risken" skriver man upp sig annars får man köpa en ny. That's my two cents eller vad hette det Jacob?
bosse50 wrote:Bara en liten försynt fråga i dessa tider av internet bedrägerier (ja jag är av naturen misstänksam av mig) vem av oss tar ansvaret för alla pengar när vi betalar till klubben i england eller vem det nu är vi betalar in våra ihopsamlade pengar till så vi inte blir blåsta på allt. För vår egen klubbmedlem litar vi väl alla på får jag tro. Det var ju jag som drog igång tråden från början men nu är jag själv en påhängare tack vare att Hedström hittade ett bättre pris och det tackar vi alla för!
Jag tar på mig att fixa och sköta om pengarna. Har träffat många i klubben och förhoppningsvis kan de jag träffat lätta ett gott ord om mig. Om jag inte trampat någon på tårna någon gång. Känner du dig osäker kan du få precis all info om mig, och de andra kan bekräfta.
Vad gäller killen i england kan jag egentligen inte garantera något. Han har varit med ett tag på forumet där. Han är en gammal räv där så många har nog träffat honom och jag har köpt grejer av andra människor från forumet och har bara positiva erfarenheter. Jag har inte hört något illa om honom men jag ska prata mer med honom och få lite mer info och checka av med andra om honom. Det handlar ju ändå om ca 50k kr.
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
bosse50 wrote:som jag sa så var det inte dig (Hedström)jag hade någon klentrogenhet emot min enda fundering var dom på engelska sidan
Det är lugnt. Det är mänskligt att vara misstänksam. Har svarat dig både här och i PM ang killen i england och tycker inte det finns några tvivel. Ska ta ett snack med några stora/högt uppsatta på 306gti6 ang honom.
jag skrev ju om detta köpet i skitisnackstråden tror jag, men det var inte så mycket action i uk vid tilfället. får vi ihop till ett gruppköp nu är det kanon! jag är inte säker på om alla diffar levereras till den som håller i köpet, eller om quaife kan skicka separat till sverige direkt? borde bli billigare då eftersom de är ett företag vilka ofta har bra deals med fraktbolagen vad det verkar.
min bakaxel till 106:an kom inte ens på pall, bara inlindad i en massa bubbelplast vikt? kostnad £115
4 17"-fälgar i kartong på 40 kg kostade mig £80. så en rimlig gissning är att det kommer kosta i trakterna 150-200 engelska pengar i frakt för 8 st.
tror syrran får svårt att ta med sig 72kg quaife på flyget till sverige
datapata wrote:jag skrev ju om detta köpet i skitisnackstråden tror jag, men det var inte så mycket action i uk vid tilfället. får vi ihop till ett gruppköp nu är det kanon! jag är inte säker på om alla diffar levereras till den som håller i köpet, eller om quaife kan skicka separat till sverige direkt? borde bli billigare då eftersom de är ett företag vilka ofta har bra deals med fraktbolagen vad det verkar.
min bakaxel till 106:an kom inte ens på pall, bara inlindad i en massa bubbelplast vikt? kostnad £115 4 17"-fälgar i kartong på 40 kg kostade mig £80. så en rimlig gissning är att det kommer kosta i trakterna 150-200 engelska pengar i frakt för 8 st.
tror syrran får svårt att ta med sig 72kg quaife på flyget till sverige
Jo, men som det ser ut så kommer mabgti ta quaifediffarna själv och sen posta dem. Men jag kanske borde kontakta honom och fråga om det går att quaife själv skickar dem till Sverige.
lite kul att vi är dubbelt så många svenskar som engelsmän i deras gruppköp nästan så vi hade kunnat ordna ett eget ju, men jag trodde aldrig intresset skulle vara så stort här i klubben. skoj att fler och fler här vill lägga pengar på sin bil, att klubben inte enbart består av finniga artonåringar utan pengar
lite kul att vi är dubbelt så många svenskar som engelsmän i deras gruppköp nästan så vi hade kunnat ordna ett eget ju, men jag trodde aldrig intresset skulle vara så stort här i klubben. skoj att fler och fler här vill lägga pengar på sin bil, att klubben inte enbart består av finniga artonåringar utan pengar
Jag satt helt ärligt och funderade på att ta kontakt med quaife direkt istället. Fast kanske finns någon som känner sig mer manad?
Hur många är det nu? jag fick nyss ett mail från Q direkt 10% vid köp av 6st
dom skickar en av oss i ett namn så vi får själva dela upp "bytet" här i Sverige
om vi kommer upp i 10 så skall vi få samma rabatt dvs 20% obs ej verifierat ännu men väldigt troligt , men vi får väl se hur många som kommer till skott när det blir skarpt läge om alla känner förtroende för mig så kan jag vara den som tar hand om allt
bosse50 wrote:Hur många är det nu? jag fick nyss ett mail från Q direkt 10% vid köp av 6st dom skickar en av oss i ett namn så vi får själva dela upp "bytet" här i Sverige om vi kommer upp i 10 så skall vi få samma rabatt dvs 20% obs ej verifierat ännu men väldigt troligt , men vi får väl se hur många som kommer till skott när det blir skarpt läge om alla känner förtroende för mig så kan jag vara den som tar hand om allt
LÅter bra. Kolla upp om vi blir 10 också. Känns ju så klart mycket bättre att de skickar direkt till sverige. 2 till borde vi hitta?
det går bra att blanda , skall vi sätta ett slutdatum kanske måndag 11 oktober
(jag vill gärna genomföra köpet rätt så snart måste ta ner lådan och byta koppling rätt snart)
skall alla som vill beställa ha betalt in på mitt företagskonto , dom ville ha en person att skicka till och som hade det ekonomiska ansvaret
så ni får fundera på om ni vill ge mig det förtroendet eller inte eller om klubbens kassör kanske skall tillfrågas om han/hon vill åta sig detta så skall väl alla känna sig trygga
Jag bor i Kristinehamn alla som tycker att jag kan sköta om detta skickar
beställning som pm till mig så att det blir lite överskådligare att hålla reda på er
Last edited by bosse50 on Fri Oct 01, 2010 13:28, edited 1 time in total.
Hannes Alvesson wrote:Woop woop, jag ska ha en till MA då Det får gärna vara någon som sitter rätt bra geografiskt placerad med, av bekvämlighetsskäl.
Är du påläst så du vet hur omständigt detta är till MA-lådan?
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
det gäller ju att vi verkligen får ihop 10 st också, men isf kan vi lika gärna ta direkt till sverige? om frakten bil billigare dvs? kristinehamn låter bra, inte sååå långt från mig kan vi skrapa ihop en lista?
Det är inte som på BE att man tar av ett lock och byter. Man får plocka ner hela lådan, demontera hela lådan för att nå diffen. Sen är kronhjulet inte bultat som på BE, utan pressat på diffen. Så samtidigt som man köper diffen får man köpa ett nytt drev för bultning om dom säljer det. Annars får man lämna in drevet för omfräsning. Har hört att notan slutar på ca 14k. Vill inte skrämma dig alls, vore kul om du monterade diffbroms.
Quaife ATB Helical LSD differential for Peugeot 106 MA is suitable for Peugeot 106 models with MA gearbox, only when used with Quaife final drive and dog engagement gearkit QKE5H.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Kollar du på någon annan?
http://www.quaife.co.uk/catalogue/products/qdf9h-0 "Quaife ATB Helical LSD differential for Peugeot 106 Rallye MA is suitable for Peugeot 106 models with MA gearbox. A direct replacement for the standard open Peugeot differential, the Quaife ATB Helical LSD differential transforms your car’s performance."