Angelika wrote:Nån som vet var man kan få tag på delbar damask till en Skoda Felicia?
Sätt dit en riktig istället, dom delbara är skit.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Angelika wrote:Nån som vet var man kan få tag på delbar damask till en Skoda Felicia?
Sätt dit en riktig istället, dom delbara är skit.
Det är till mormors lilla skrut som ska säljas..och vi orkar inte skruva för mycket, bara lösa problemet nu.
Är inte svårt att byta damasken ändå
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tänkte köpa spacers till 406 cupan, 20 fram och 30 bak verkar vara det minsta som finns. Men hur som helst. I med att hjulen kommer ut 20-30mm borde det inte bli massor av stenskott på hela sidan av bilen då?!
VictorS wrote:Tänkte köpa spacers till 406 cupan, 20 fram och 30 bak verkar vara det minsta som finns. Men hur som helst. I med att hjulen kommer ut 20-30mm borde det inte bli massor av stenskott på hela sidan av bilen då?!
Eller ska jag bara köpa dem och se glad ut?!
De beror ju på va du har för et och ev bredd om hjulen kommer ut 20-30 mm om du jämför mot original eller vad jämför du med?
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
VictorS wrote:Tänkte köpa spacers till 406 cupan, 20 fram och 30 bak verkar vara det minsta som finns. Men hur som helst. I med att hjulen kommer ut 20-30mm borde det inte bli massor av stenskott på hela sidan av bilen då?!
Eller ska jag bara köpa dem och se glad ut?!
Poängen med spacers är ju att få fälgar med för hög ET, dvs sådana som "går djupt", ut till samma höjd som originalfälgarna (eller däromkring).
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11 Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Undrar hur de Puggarna är i kvalitet? Hur är det med bakaxlarna på dessa?
405GLX 1992, är det något att satsa på. Den är rostfri och bromssarna behöver fixas, handbromsen, vajrar bak och nya belägg runt om då.
Vad har de för motorer? Såg inget om 1992 i modellinfo men däremot år 1993 fanns där.
Det är en långpendlarbil. Vad ska man betala för den tro?
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483 Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
----------------
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
min bil (205 gti) började bluddra o ha sig, läckage på avgassystemet alltså.. spännde ihop det o det blev tyst som f*n.. då blev bilen svårstartad och kändes inte lika pigg.. sen har de börjat läcka som f*n igen.. värre än innan och nu startar den på ett kick och går lite bättre än innan..
och med svårstartad menar jag att ja får chirra samt ge lite gas för att bilen skulle hoppa igång..
igensatt avgassystem eller? Tycker de verkar så iaf..
PlumCrazy wrote:Vad är det för skillnad på polish och vax? Vilket applicerar man först, och hur gör man?
Är det bara smeta dit och vänta en stund, och sen gnugga bort? Som Autosol typ?
Vet inte var man fått ifrån att autosol bara ska apliceras och sen tas bort så blir de bra (idiotförklarar dig inte, jag trodde också det va så för många år sen).. har för mig det står på tuben att man ska polera med autosolet då det är ett polermedel och samma sak med dom medlen du nämner.
PlumCrazy wrote:Vad är det för skillnad på polish och vax? Vilket applicerar man först, och hur gör man?
Är det bara smeta dit och vänta en stund, och sen gnugga bort? Som Autosol typ?
Vet inte var man fått ifrån att autosol bara ska apliceras och sen tas bort så blir de bra (idiotförklarar dig inte, jag trodde också det va så för många år sen).. har för mig det står på tuben att man ska polera med autosolet då det är ett polermedel och samma sak med dom medlen du nämner.
Vad är det för skillnad på bilpolish och bilvax då? Kan ju f*n ingenting om detta