Jordning

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Nimrock

Jordning

Post by Nimrock »

Finns det någon jordpunkt till alla elprylar i mittkonsolen där bakom, eller är dom fästa någon annan stans.

Min kupefläkt funkar inte,,,,har ström fram till motor men inte ett %¤"&¤*- ljud i skiten behöver tips och hjälp. :(
Nitro is fun.
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Vad har du för bil? :wink:
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Nimrock

Post by Nimrock »

En 205 gti 88:a 8)
Nitro is fun.
janerikv

Post by janerikv »

på min 89a går en kabel till karossen å en till växellådan nånstans.. :)
no peugeot =(
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

sen är ju härvorna jordade, en till vänstra härvan (lysen o skit) o en till högra härvan (motorstyrningen)

i min bil (som iofs inte är kopplad som orginal) är högra härvan jordad i v-lådan och vänstra jordad i karossen där tändplattan sitter som orginal... och den vänstra var jordad där tändplattan sitter orginal oxå, det är de jordpunkter jag känner till.. sen gick de lite jord till fjärdetbenstornen innan oxå men sånt har jag inte nu...

antar att du visste det jag skrev men skrev ifall om att.. är lite yr ^^
Medlem #728.
http://www.klew.se" onclick="window.open(this.href);return false;
205 Mi16 Areli
http://www.garaget.org/?car=216668" onclick="window.open(this.href);return false;
Nicklas

Post by Nicklas »

Men ja tror inte killen vill veta var motorstyrningen är jordad om kupéfläkten inte funkar... du har en gemensamjordpunkt under instrumentpanelen ja... den sitter uppe under instrumentetpanelan ungefär vid högra kanten på själva mätarhuset, typ vid luftutsläppet, under, sitter så man trycker dit underifrån, men ja vetifan om du kommer åt där men du kan ju alltid kika... det är gemensam jordning för det mesta runt omkring instrumentpanelen...

/ Nicklas
Medlem 446:

Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Nimrock

Post by Nimrock »

Nicklas wrote:Men ja tror inte killen vill veta var motorstyrningen är jordad om kupéfläkten inte funkar... du har en gemensamjordpunkt under instrumentpanelen ja... den sitter uppe under instrumentetpanelan ungefär vid högra kanten på själva mätarhuset, typ vid luftutsläppet, under, sitter så man trycker dit underifrån, men ja vetifan om du kommer åt där men du kan ju alltid kika... det är gemensam jordning för det mesta runt omkring instrumentpanelen...

/ Nicklas

Jag vet var jordpunkerna sitter nu. har haft isär hela skiten. Men jag tror att det motståndet till fläktmotorn som spökar.
Nitro is fun.
Post Reply