Varningslampan för insprutningen lyser, bilen låter som en traktor o går skitkasst... inte körbar.... Blev så helt plötsligt, fattar inte varför.... den har stått still typ 2 veckor, men det kan väl inte ha med det att göra?!?
VAD GÖRA???? Tacksam för alla tips....
Bilen är en 605:a -92 med 2 litersmotorn 8v.
Loffas wrote:kanske inte går på alla cylindrar. kika stift om nåt e sotigt eller så. ryck batt o se om de kanske hjälper.
låter märkligt
Visst låter det märkligt.... jag fattar det inte.... den gick bra o sen åkte jag in o tankade, sen efter ett par hundra meter blev den helskum, kan det ha varit fel på bensinen kanske?! Var en Statiolmack, så tycker dem borde ha koll på bensinen.... alltså vanlig blyfri 95.... jag tankade inte diesel
Du har kanske fått vatten i bensinen, det har ju hänt att bensinstationernas tankar har läckt in vatten, ring dit du tankade och fråga om nån annan haft samma problem.
Om så är fallet ska ju de stå för saneringen av bränslesystemet.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496 __________________ "Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn."
Peugeot hittade inget fel, dem sa att den var normal när dem körde med den..... självlagande bil, hummm skumt tycker jag! Får väl se när jag hämtar den imorron.....