Nu sitter det sportkatt och 2.5" sportavgassystem på min bil... Att det skulle låta så mycket! Man blir ju bara sur! Jag tycker att det låter på tok för mycket, i längden blir det ju bara jobbigt
Nu kan man ju verkligen säga att den låter mer än vad den går...
Men det är en sak som gör att man står ut, när man varvar ur 1:an, 2:an och 3:an! Då låter det himmelskt! Speciellt om man kör i en tunnel eller liknande och ljudet studsar tillbaka..
Vad tycker ni som monterat sportavgassystem? Är ni trötta på det eller tycker ni att jag är en idiot som gnäller?
Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Sedan så vet jag hur det är att åka i en bil som väsnas, S40:n jag rejsar med i ERF Men då har man ju hörselkåpor
Blir inte kul att åka långt nu inte..
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
Ljuddämpare är tunga saker ska ju också betänkas
Eric Josefsson wrote:Ljuddämpare är tunga saker ska ju också betänkas
Varför tar du inte bort de? Så lättar du ju säkert mer än tio kg... Bygg ett avgasssytem utan kat och dämpare, så kan du sätta på den gamla när du ska besiktiga... Fasen va smart jag är
Dean Martin
Funderar på att ta bort främre dämparen = ung 4-5kg viktbesparing samt att avsgassystemet blir lättare att få upp i tunneln med lite mindre skrap vid körning till följd.
Katalysatorn sitter kvar av principskäl.. ska inte skita ner mer än nödvänding om jag sedan straffas med minimalt sämre flöde och några kg extra så tar jag den smällen..
Eric Josefsson wrote:Katalysatorn sitter kvar av principskäl.. ska inte skita ner mer än nödvänding om jag sedan straffas med minimalt sämre flöde och några kg extra så tar jag den smällen..
Klokt..
Dean Martin
rostfritt 2,5" från kat.. var ett tag sen jag slutade bekymra mig om ljudet.. blev än värre med stumma fästen då hela chassit sjunger med i motorns toner, men jag tror jag antingen vant mig eller fått sämre hörsel
Eric Josefsson wrote:Ljuddämpare är tunga saker ska ju också betänkas
Varför tar du inte bort de? Så lättar du ju säkert mer än tio kg... Bygg ett avgasssytem utan kat och dämpare, så kan du sätta på den gamla när du ska besiktiga... Fasen va smart jag är
Funderar på att ta bort främre dämparen = ung 4-5kg viktbesparing samt att avsgassystemet blir lättare att få upp i tunneln med lite mindre skrap vid körning till följd. Katalysatorn sitter kvar av principskäl.. ska inte skita ner mer än nödvänding om jag sedan straffas med minimalt sämre flöde och några kg extra så tar jag den smällen..
Det finns ju rejskattar som inte hämmar flödet och som säkert e lättare på Dalhems för 2 lakan
Peter Igelhammar wrote:Det finns ju rejskattar som inte hämmar flödet och som säkert e lättare på Dalhems för 2 lakan
Min sportkat kostade 2900kr monterat och klart, ska gå genom besiktning + att den är lättare. Säkert samma kat..
Dean Martin
Jag har ett 2 tums rostfritt sportsystem där den främre dämparen är fullflödes och den bakre är liiiiten och måttligt dämpad. Den är nu körbar på långa sträckor men runt 100km/h uppstår en resonans som är j*t jobbig! Pga detta som jag är tveksam att sätta på öppet luftfilter..vill liksom inte öka ljudnivån mera i motorvägsfart.
Redan nu har jag sett till att jag slipper skjutsa mina vänner på långresor i fortsättningen..dom tycker det låter för mycket!!
Rash! Du slår nog inte ljudnivån jag fick på min bil när jag först hade 2 fullflödesdämpare! Jag fick ha öronproppar om jag åkte längre än 2 mil..fick ondare i öronen i bilen än jag fått på alla hårdrockskonserter jag varit på..
Rash wrote: Vad tycker ni som monterat sportavgassystem? Är ni trötta på det eller tycker ni att jag är en idiot som gnäller?
Jag har ett 2 tums rostfritt sportsystem där den främre dämparen är fullflödes och den bakre är liiiiten och måttligt dämpad. Den är nu körbar på långa sträckor men runt 100km/h uppstår en resonans som är j*t jobbig! Pga detta som jag är tveksam att sätta på öppet luftfilter..vill liksom inte öka ljudnivån mera i motorvägsfart.
Redan nu har jag sett till att jag slipper skjutsa mina vänner på långresor i fortsättningen..dom tycker det låter för mycket!!
Rash! Du slår nog inte ljudnivån jag fick på min bil när jag först hade 2 fullflödesdämpare! Jag fick ha öronproppar om jag åkte längre än 2 mil..fick ondare i öronen i bilen än jag fått på alla hårdrockskonserter jag varit på..
Hehe, nä så farligt är det ju inte för mig..
Men det är väl olika ljud, med öppet sportluftfilter så hör du insugsljudet mer, vilket kan vara jäkligt sköönt, nu har man väl i princip bara avgasljudet?
Dean Martin