Hur f*n får man tag på sänkfjädrar lite fort?

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
WoberT

Hur f*n får man tag på sänkfjädrar lite fort?

Post by WoberT »

Beställde från realcar för mer än 4 veckor sen men dom svarar inte på mail o hör inte av sig så jag har skickat mängder med arga mail o sagt att jag inte vill ha deras skit om det nu kommer, så ringde jag till KH Motorsport o skulle beställa där men det va tydligen strykande åtgång på fjädrarna till 206.. så nya kommer om 4 veckor!!! bahhh vad ska jag ta mig till.. får aldrig några fjädrar, vad finns det mer för ställen man kan köpa från? H&R finns på bilmodecenter men kostar 1800:-.. o sänker bara 30mm .. vill ha minst 35 men helst 40mm. runt 1000-1200:- nånting. Ska ha en sänksats till 306 90hk o 2st till 206.
Kör: Audi A4 1.8Tsq STCC-Edition
Medlem no. 754

Four rings to rule them all :D
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

testat ringa realcar? finns det inte på dalhems? peugeot?
Medlem #728.
http://www.klew.se" onclick="window.open(this.href);return false;
205 Mi16 Areli
http://www.garaget.org/?car=216668" onclick="window.open(this.href);return false;
Loffas

Post by Loffas »

precis, ring. annars verkar de som du inte bryr dig
Sissi

Post by Sissi »

ring till johnny i stället och be honom skicka dom han är där nu :D
Liten Söt och Stark.
Racer X

medlem 517
Thompa

Post by Thompa »

Jag köpte mina genom Vanadis cardesign å fick dom dagen efter....dom tog hem dom med express.....å då får du 50mm sänkning å kommer bli mer nöjd:-)
WoberT

Post by WoberT »

Thompa wrote:Jag köpte mina genom Vanadis cardesign å fick dom dagen efter....dom tog hem dom med express.....å då får du 50mm sänkning å kommer bli mer nöjd:-)

vill inte sänka så mycket som 50mm med originaldämpare.. dom klarar inte det allför länge..

men men nu har jag iaf ringt till Dalhems o beställt fjädrar, 990:- - 10% rabatt o 40mm sänkning.. 2 veckor skulle det ta .. =)
Medlem no. 754

Guest

Re: Hur f*n får man tag på sänkfjädrar lite fort?

Post by Guest »

WoberT wrote:Beställde från realcar för mer än 4 veckor sen men dom svarar inte på mail o hör inte av sig så jag har skickat mängder med arga mail o sagt att jag inte vill ha deras skit om det nu kommer, så ringde jag till KH Motorsport o skulle beställa där men det va tydligen strykande åtgång på fjädrarna till 206.. så nya kommer om 4 veckor!!! bahhh vad ska jag ta mig till.. får aldrig några fjädrar, vad finns det mer för ställen man kan köpa från? H&R finns på bilmodecenter men kostar 1800:-.. o sänker bara 30mm .. vill ha minst 35 men helst 40mm. runt 1000-1200:- nånting. Ska ha en sänksats till 306 90hk o 2st till 206.

http://www.europadelar.se/webshop/3903O.htm

kolla med dem
blg

Post by blg »

WoberT wrote:Beställde från realcar för mer än 4 veckor sen men dom svarar inte på mail o hör inte av sig så jag har skickat mängder med arga mail o sagt att jag inte vill ha deras skit om det nu kommer, så ringde jag till KH Motorsport o skulle beställa där men det va tydligen strykande åtgång på fjädrarna till 206.. så nya kommer om 4 veckor!!! bahhh vad ska jag ta mig till.. får aldrig några fjädrar, vad finns det mer för ställen man kan köpa från? H&R finns på bilmodecenter men kostar 1800:-.. o sänker bara 30mm .. vill ha minst 35 men helst 40mm. runt 1000-1200:- nånting. Ska ha en sänksats till 306 90hk o 2st till 206.

kolla med dem
WoberT

Post by WoberT »

fick mail från realcar idag

Från: Lars Nordlöf
Till: [email protected]
Kopia:
Datum: 04/06/09 07:47
Ämne: Re: Sänkfjädrar till Peugeot 206
Bilagor:

Vi är ledsna att du har drabbats men vi är tyvärr i händerna på vår
leverantör som i detta fall är Sparco.
Vi tycker att det är dåligt med denna typ av fördsening men det beror
troligen på att vi är mitt i högsäsong.

Vi hoppas att du återkommer till oss i framtiden.

MHV / Lars N

Nu vet jag iaf vad förseningen beror på men dom kunde ju skickat ett mail o berättat det isf, men men deras förlust.
Medlem no. 754

WoberT

Post by WoberT »

blg wrote:

kolla med dem

tack för tipset förresten.. :) nu vet jag i framtiden. Alltid bra med alternativ.
Medlem no. 754

Post Reply