Solfilm längst upp i vindrutan.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
PelleW
Senior

Solfilm längst upp i vindrutan.

Post by PelleW »

Har tänkt att montera solfilm högst upp i vindrutan på insidan. Problemet är att regnsensorn sitter i vägen. Antagligen inte omöjlig att flytta på men hur sitter den egentligen? Limmad?

Problem nummer 2: På insidan av glaset är det "målat" svart. Hur kommer det at se ut när jag sätter solfilm på insidan? Kan man skrapa bort det?
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW
Senior

Post by PelleW »

På Stenis bil ser man det svarta under streamern:

Image
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Ingen som vet?
dingon

Post by dingon »

Sätt filmen i två bitar och skär filmen ca, 1 mm utanför det svarta så det överlappar. Jag täckte hela det prickade området och lät underkanterna vara lika långt ner som det prickade.

D.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Jag har redan fått det monterat på det prickade området (delade för det stora svarta området i mitten). Prickarna syns eftesom det solfilmen inte fäster lika bra där men om jag skulle göra om det hade jag gått loss med ett rakblad. Jag kanske sätter något slags klistermärke som täcker prickarna?
Post Reply