iallafall.. nytt slutsteg.. Rockford Fosgate P2002 får indikation på att det är överhettat?
Grejen är att slutsteget står HELT öppet i bagaget med öppen baklucka samt att slutsteget är kallt om man känner på det..
Har kollat i instruktionsböckerna men hittar ingen speciell lösning.. Är det fel på steget? har jag missat något? t.ex. något skydd som ska bort?
*suck* att allt ska gå fel hela tiden
Last edited by ReD DeviL on Mon Sep 13, 2004 14:02, edited 1 time in total.
//Henrik "henke" Sundset Audi A4 Avant 2.0T Quattro Peugeot 206 GTi *SÅLD* BMW R1200 GS Adv. Locost Super 7
If the thermal light is on, this is usually a sign och driving the amplifier at very high power levels without adequate airflow around the amplifier. (Har inte ens provat högtalarna så det är uteslutet..)
Shut of the off the system and allow to cool. Check for proper speaker impedance, rewire if needed. (Kan någon förklara?) Low battery voltage may also cause Thermal ti light. Check that the vehicle charging system is maintaning the proper voltage( Hur kollar jag det? Allt lyser som det ska och inga lampor blinkar eller lyser dåligt ). If the previous item do not solve the problem, a fault may be in the amplifier, call customer service for support.
//Henrik "henke" Sundset Audi A4 Avant 2.0T Quattro Peugeot 206 GTi *SÅLD* BMW R1200 GS Adv. Locost Super 7
Se till att du alltid får samma spänning på steget som på batteriet (mäter du med voltmeter)
Får den inte det kan det va dålig jord. Att tillräckligt mycket ström inte kan passera genom steget.
Annars kan det kanske vara kortis, då slår nämligen steget också ifrån.
En annan sak kan va om du exempelvis överbelastar steget genom att ha för hög baskontroll så steget inte klarar av att leverara effekten, då kan det slå ifrån pga överhettning/överbelastning.
Kolla igenom de punkterna till att börja med så har du mer att gå efter sen..
lycka till!
Last edited by garm on Mon Sep 13, 2004 13:03, edited 1 time in total.
Tycker bara det är skumt att jordningsfel kan ha så många olika symtom.. hade ju varit lättare om steget bara inte gick igång med felaktig jord eller nått..
ReD DeviL wrote:Tycker bara det är skumt att jordningsfel kan ha så många olika symtom.. hade ju varit lättare om steget bara inte gick igång med felaktig jord eller nått..
Det är mycke viktigt med bra jord, sen ska även jorden ifrån batterit till karrosen va lika tjock som plussen många som missar det köper en 50mm2 pluskabel men jordar i karrosen och sedan har kvar samma jord ifrån batteriet till karrosen. Sen om man jordar i karrosen så brukar man säga att jorden bör inte va längre en ca 1meter och även den då va lika grov som plussen. Men personligen tyckar jag det brukar funka bäst att jorda direkt på batteriet.
Åker T4 men är kvar och leker med dom andra barnen i klubben ändå!
Mutz wrote:Men personligen tyckar jag det brukar funka bäst att jorda direkt på batteriet.
Egentligen så är det väl sällan optimalt eller att rekomendera att använda batteriets minuspol som jordpunkt för slutstegen. Det som brukar vara praxis när det gäller jordning är väl säkerhetsbältesbulten bak och som du säger en så kort jordkabel som möjligt. Dock så vet både du och jag att det i praktiken fungerar perfekt med jordpunkt vid batteriet på i alla fall min Peugeot då jag inte fått ett enda avdrag för störningar denna säsongen. Teori och praktik går inte alltid hand i hand. Hur har du gjort på T4an?
SM-Silver i Billjud 2005 - 14 tävlingar - 14 pallplatser - 10 förstaplatser |Member of PEUGEOT SPORT Club and SASCA|206 GTi
Mutz wrote:Men personligen tyckar jag det brukar funka bäst att jorda direkt på batteriet.
Egentligen så är det väl sällan optimalt eller att rekomendera att använda batteriets minuspol som jordpunkt för slutstegen. Det som brukar vara praxis när det gäller jordning är väl säkerhetsbältesbulten bak och som du säger en så kort jordkabel som möjligt. Dock så vet både du och jag att det i praktiken fungerar perfekt med jordpunkt vid batteriet på i alla fall min Peugeot då jag inte fått ett enda avdrag för störningar denna säsongen. Teori och praktik går inte alltid hand i hand. Hur har du gjort på T4an?
Där har jag jordat i chassit och har hafft problem med störningar Men det kan va väldigt olika bil till bil, 12V är mycket lustigt. Men som du sa på din 206 så är det ju klockrent inte en störning!
Åker T4 men är kvar och leker med dom andra barnen i klubben ändå!