Taklucke problem och sportdämpar problem.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
JaXXuSinc

Taklucke problem och sportdämpar problem.

Post by JaXXuSinc »

Har precis införskaffat mig en 605 3.0SV av årsmodell 90 dock så äre lite småfix på den som ja tänkte kolla med er grabbar eller tjejjer om ni har nå pejl på det! :) Det är ju en massa el på bilen ;)
Får inte fart på takluckan, klickar bara när ja trycker ? Sitter det nått relä som kan va slut kanske ? sen så är det sportdämparna, man trycker på en knapp så ska det säkerligen hända saker. Men där händer det inte mycket, en lampa strax ovanför som lyser. Är lite mer säkert men har inte riktigt hittat allt, tacksam för hjälp!

Mvh
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Tackluckan skulle jag till att börja med mäta om det kommer ström till motorn, sen arbeta därifrån.
Vad det gäller sportdämparna så märks det inte sådär jättemycket skillnad när de är i sportläget. Det borde fungera eftersom lampan tydligen är släckt när de inte är i sportläge, fungerar de inte ska väl lampan blinka om jag inte har helt fel.
Det enklaste sättet att märka om de fungerar är att köra på en lite guppigare väg och koppla in dem, då ska det kännas att bilen blir hårdare i dämpningen.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496